Muteret influenza
Fra : rn

Dato : 11-03-07 21:52

Er der rigtigt, at der nu kører nogle virustyper, som er muteret fra dem
vi har kendt hidtil?

Jeg spørger, fordi jeg er blevet 'angrebet' igen og igen med kort tids
mellemrum i løbet af de sidste par måneder. Det har startet med at gøre
svidende ondt op gennem næsen, på en måde, som jeg aldrig har mærket
før. Derefter mærker jeg det i bihuler, pandehulen som kraftig
hovedpine - ja det har her i sidste omgang gjort ondt i hele kraniet,
meget ondt i fingrene og noget af tiden også i ørerne.

Det der er så utåleligt er, at i forhold til alle andre gange jeg har
haft influenza, er det her meget stærkere, sviende smerter.

Og sidst men ikke mindst, så hoster jeg så jeg er ved at blive helt
ødelagt af det.
Hosten holdt mig vågen næsten hele natten. Jeg er ved at være temmelig
træt af det, fordi jeg nu har fået det igen for tredje gang efter nytår.
Den model har jeg heller ikke været ude for før. Jeg har da altid følt
mig temmelig resistent mod nye angreb i flere måneder efter influenza.
Oftest endda i et år eller mere.

Er der nogen der ved noget om disse hidsige influenza-angreb?

Lin

Fra : Peter

Dato : 11-03-07 23:02

"rn" <Linnea@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Er der rigtigt, at der nu kører nogle virustyper, som er muteret fra dem
> vi har kendt hidtil?

----Klip - en hel masse selv ynk.

Nu kan jeg jo sagtens være spydig, for jeg hører tilsyneladende til en af
disse personer, der aldrig får influenza, eller rettere - vi skal tilbage
til midt i 70'erne, da jeg sidst have en omgang.

En af betingelserne for ikke at komme ned at ligge igen, er tålmodighed.
Vil du være hård, og kravler ud af sengen for tidligt, så får du bare en tur
mere.

Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-07 12:02

> [...]
> Oftest endda i et år eller mere.
>

> Er der nogen der ved noget om disse hidsige influenza-angreb?

Hejsa Lin

Nu muterer influenza, hele tiden... Den er altid i kredsløb.

Men jeg får dog en lille mistanke .... Så jeg vil prøve at stikke dig en
kur. Så nu håber jeg ikke, du er alt for hellig.

Smut ud i køkkenet, eller lad konen / manden stå for den del.... Men du
starter med, at snuppe 2 eller 3 snaps'er, eller Gammel dansk, eller hvad du
nu har... Det er underordnet, hvad det er, bare alkohol procenten er på 40 -
45 %....

Så går du i seng, men med en kande kaffe / te, men lavet på gammeldags
maner, og drikkes naturligtvis, så varmt som du overhovedet kan.... Der
findes kun en undskyldning for at fjerne dynen, og det er for at gå på
toilettet. Det er dog tilladt, at skifte dyne, hvis den nye er opvarmet.

Det er også tilladt, at stå op næste morgen, men kun, hvis du kan opretholde
svedproduktionen, og det er dette, som kaffen / te'en skal sørge for, og jo
mere du sparer på det, jo længere tid tager det.... Så drik endelig
rigeligt.... Snapserne er ikke for, at du skal blive fuld, men for at sætte
rigtigt fut i omløbet, og intet er bedre til dette, end et par snapser....
Kaffen / te'en, er for at varme dig, men gøre det indefra og ud.

Forkølelse & influenza er virus sygdomme, og der er kun to veje ud for dem.
Enten gennem urinen, eller som sved. Så derfor er denne kur, rigtigt
effektiv mod dem begge....

God bedring...

M.V.H....Benny..

Fra : Peter

Dato : 12-03-07 13:19

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem.
> Enten gennem urinen, eller som sved. Så derfor er denne kur, rigtigt

Det er noget usorteret pladder.
Vira forsvinder ikke gennem urin eller sved.
Når det muligvis hjælper at komme til at svede, er det kun fordi det
pågældende vira ikke kan tåle den højere temperatur (feber), der udløser
sveden.
Så længe der er mange vira i kroppen er du syg. Når dit immunforsvar med
tiden får overtaget, og får dræbt tilstrækkelig mange vira, er du igen rask.
Efter sådan en influenza omgang, er dit immunsystem nede, og står du for
tidligt op, og igen udsætter dig for en ny omgang smitte, får du nemt en ny
omgang.

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-03-07 18:47

> Det er noget usorteret pladder.

Enig, men kuren har den store fordel at man "gør" noget samtidig med at man
gør det eneste fornuftige, nemlig at ligge i sin seng.

Mvh Maria

Fra : Hansen

Dato : 12-03-07 21:55

> [...]
> dem.
> Enten gennem urinen, eller som sved. Så derfor er denne kur, rigtigt

Det var dog den værste gang sludder som jeg på det kraftigste vil fraråde.
Den kan endda for visse personer være direkte livsfarlig.

Fra : rn

Dato : 13-03-07 22:00

"Benny Mortensen" skrev i en meddelelse

> [...]

[ ... ] snip . .

det igen for tredje gang efter nytår.

> Hejsa Lin
>
> Nu muterer influenza, hele tiden... Den er altid i kredsløb.

Hmm hm - tjah, det er da muligt.

> Men jeg får dog en lille mistanke .... Så jeg vil prøve at stikke
dig en
> kur. Så nu håber jeg ikke, du er alt for hellig.

Hæ - nå, hvad mon det er for en kur!

> [...]
hvad du
> nu har... Det er underordnet, hvad det er, bare alkohol procenten er

Ja vel

> [...]
snapser....
> Kaffen / te'en, er for at varme dig, men gøre det indefra og ud.

Ja den lyder krasbørstig, den kur, men en forandring i tilstanden skal
den jo nok give.

> [...]
dem.
> Enten gennem urinen, eller som sved. Så derfor er denne kur, rigtigt

Jamen tak for opskriften og for dine gode ønsker. Jeg kan høre, de er
velmente.
Tak tak.

Lin

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-03-07 03:45

> [...]
> dem.
> Enten gennem urinen, eller som sved. Så derfor er denne kur, rigtigt

Det var dog det værste ammestueævl jeg nogensinde har hørt. Samtilige
påstande i indlægget er jo fuldstændig forkerte og den såkaldte "kur" er jo
decideret skadelig. Jeg kan slet ikke forstå at nogen der har haft bare en
smule human biologi i 8. og 9. klasse, kan have en så middelalderlig
opfattelse af hvordan kroppen fungerer og af hvad virus sygdomme er. Du
kunne lige så godt anbefale at svinge en død høne 3 gange over hovedet ved
fuldmåne - det er i hvert fald ikke potentielt livsfarligt, som din "kur".

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-03-07 13:33

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldmåne - det er i hvert fald ikke potentielt livsfarligt, som din "kur".

Nu nåede jeg aldrig, til hverken 8 eller 9'ende klasse, så hvad de lærer
der, hvor skulle jeg vide det fra.

Men jeg har nu aldrig betragtet 2 - 3 snapse som livsfarlige.... Varm kaffe
eller te ejheller.

Sengen, ejheller... Og det var vel egentligt de ingredienser, der blev
brugt.

Tilsammen, producerer det en masse varme, og en masse urin....

Så jeg har altså stadig, lidt svært, ved at finde noget farligt i den, og
efter som jeg selv har brugt den, i 40 år, og aldrig taget skade, men til
gengæld, blevet rimeligt rask hver gang, så jeg kunne udføre mit arbejde, så
vil jeg, trods det, at nogle kalder den farlig, stadig kalde den, det eneste
der virker så hurtigt, at du er rimeligt på dupperne næste morgen.

Okay, der findes en anden også, den består af 2 kæmpe tabletter.... ( Tror
de hed " Vibramycin " ) Hvor en tages om aftenen, og den næste om
morgenen... Men den kræver ligesom, at du har en læge til rådighed. tilgiv
mig, hvis jeg husker navnet på pillerne forkert, for dem har jeg ikke
prøvet, siden 1973... Men de var også effektive. De har den fordel, at du
kan sove, medens de virker... Det er lidt sværere, at drikke kaffe i søvne

M.V.H.....Benny..

Fra : preben nielsen

Dato : 18-03-07 14:01

> [...]

> ud for dem.
> Enten gennem urinen, eller som sved. Så derfor er denne kur,

Vås. Kvaksalveri af værste skuffe....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-03-07 14:48

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vås. Kvaksalveri af værste skuffe....

Det er muligt, men i så fald, har troen flyttet bjerge nu i mange år.... Jeg
har så ladet Øbro klare resten...

Men prøv den selv, og kom så tilbage..

M.V.H....Benny..

Fra : Hansen

Dato : 12-03-07 22:01

> [...]
> Oftest endda i et år eller mere.
>

> Er der nogen der ved noget om disse hidsige influenza-angreb?

Hvorfor tror du at det er influenza?

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-03-07 03:39

> Er der rigtigt, at der nu kører nogle virustyper, som er muteret fra dem
> vi har kendt hidtil?

Alle virus muterer hele tiden.

> [...]
> Oftest endda i et år eller mere.
>

> Er der nogen der ved noget om disse hidsige influenza-angreb?

Nu er der jo mange, mange forskellige influenzatyper ligesom der er tusinder
af forskellige forkølelsesvira, så der er jo nok at vælge fra, selvom man
har overstået en 10-15 af dem. Og som sagt, så kommer der nye til hele
tiden.

Men det er jo slet ikke sikkert at det er influenza. Det kan vel også være
en tilbagevendende bakteriel infektion i luftvejene eller noget helt tredje.
Man kan også få deforme mandler efter mange infektioner i dem, der kan gøre
dem meget modtagelige for nye infektioner (derfor kan det ind i mellem være
en god ide at fjerne dem).

Har du måske været stresset og haft nedsat immumforsvar eller udsat dig selv
for større smittefare end ellers?

Du kan jo smutte op til din læge og blive podet og evt. tage en snak om du
måske skulle en tur til en øre-næse-hals læge og kigges på... Du siger også
at du hoster, så der kunne det også være relevant at lytte på lungerne og
evt. tage en blodprøve.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : preben nielsen

Dato : 18-03-07 14:02

> [...]

> kraniet,
> meget ondt i fingrene og noget af tiden også i ørerne.

Hvem har sagt det er influenza ??

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk