Støttestrømper
Fra : Steffen

Dato : 10-03-07 19:22

Hejsa.
Jeg får vanddrivende medicin (Furix 40mg 2 x dagl), men når jeg sidder og
skriver ved computeren, hæver mine ben alligevel op. Det er kun læggene,
IKKE anklerne eller fødderne.
Jeg har tænkt på at købe støttestrømper, men har ingen erfaring med disse.
Jeg har læst, at Apoteket og Matas har dem. Matas' er nok billigst. Er de
lige så gode som apotekets?
Hilsen
Steffen

Fra : Tommy Geisler

Dato : 11-03-07 11:05

Jeg tager samme mængde furix som dig og bruger Matas støttestrømper Relax
unisex sort.

Man kan få dem med forskellige trykt på foden / benet.

Jeg startede med 140 den, og er nu gået over til 70 den.

De virker fortrindeligt og det er tallet for tryk du skal lægge mærke til.
Jeg har ikke prøvet apotekets men det er hvad jeg har set på nettet samme
tryk tal æpå forskellige mærker af støttestrømper.

Jeg har nu i en uge gået ned på 1 x furix for at se om jeg kunne nedtrappe
pillemængden og det er gået fint.

Jeg kan klart anbefale støttestrømper fra Matas.

Hilsen Tommy

Fra : Steffen

Dato : 11-03-07 11:24

Hejsa.
Tusind tak for svaret.
Om morgenen er diameteren på læggene 34,3 cm og om aftenen 36,3 cm. Er det
ud fra underbenets "normale" diameter, at man vælger størelsen på
støttestrømperne?
Hilsen
Steffen

Fra : Tommy Geisler

Dato : 11-03-07 11:37

hej igen

Støttestrømperne fås i følgende størrelser

Skostørrelse 44-46 = støttestrømpe XL ( min størrelse)
------------ 41-43 = ------------- L
------------ 38-40 = ------------- M

Fra : Steffen

Dato : 11-03-07 13:07

Tak for det, det var dejligt at vide.
Hilsen
Steffen

Fra : preben nielsen

Dato : 18-03-07 14:04

> [...]
> Hejsa.
> Tusind tak for svaret.
> Om morgenen er diameteren på læggene 34,3 cm og om aftenen 36,3

Whoooooaaaaaa. Er du sikker på du ikke taler om omkreds og ikke
diameter. Ellers er det jo telefonpæle

-preben