Grundig rengøring som ikke forurener?
Fra : Henning

Dato : 11-03-07 18:57

Vi skal i gang med den store forårsrengøring. Der er desværre flere
steder i båden, der er jordslået, hvad er mest effektivt at rengøre
med, og som samtidig ikke slår alt ihjel i havnen?

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-03-07 21:40

Hej Henning,

Prøv at søge på Google med udtrykket: "jordslåethed" her er der
mange gode råd.
Alle rensemidler er mere eller mindre farlige.
En rengøring af båden om efteråret gør forårsrengøringen meget
lettere og mug- og svampedannelser kan undgås.
Jordslåethed er en skimmelsvampedannelse, der fremkommer på
grund af indelukket fugtighed.

Mvh/Harding

Fra : Hanne og Hans

Dato : 12-03-07 10:08

Jeg har med godt resultat brugt Acetone. Køb 5 liter
og fej bunden med det.
Det opløser og jævner de yderste lag. Hvis det skal se pænt ud, brug et
tyndt lag bundmaling. Der var ingen
begroning på da jeg tog den op i efteråret.
Men selvfølgelig ,luften bliver jo en anelse forurenet når
acetonen fordamper,så stå ikke i læen.
Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-03-07 14:14

Du skriver "i båden" det lyder for mig som det er indvendig?
Rhodalon er et middel mod disse ting.

> Vi skal i gang med den store forårsrengøring. Der er desværre flere
> steder i båden, der er jordslået, hvad er mest effektivt at rengøre
> med, og som samtidig ikke slår alt ihjel i havnen?

Hent en gratis SPAMfighter her.