Duelighedsprøve, bøger købes, bogliste ?, ~
Fra : Poul B-H

Dato : 09-03-07 09:49

Da jeg ikke har tid til at bruge 2 h i et halvt år til det teoretiske
kursus forsøger jeg at finde andre måder.

Findes der et lynkursus ?

kan man indstille sig selv ? Hvordan og hvor ?

Har du et sæt bøger til kurset til salg ?

Har du evt. en bogliste til kurset ?

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-03-07 10:44

Hej Poul,

Du kan se her på linket hvilke krav der stilles:
http://www.fritidssejler.dk/

Det vil være godt at bruge 2h + hjemmearbejdstid på at erhverve
duelighedsbevisets teoretiske del og efterfølgende bruge tid på
erhvervelse af den praktiske del. Først når begge afsnit er i
hus får man udstedt duelighedsbeviset.
Indlæringstid er lig med henfaldstid om ikke et emne bliver
holdt ved lige.
Jeg håber du kan afsætte tid til at sejle

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 12:53

Du kan da kigge på http://www.duelighed.dk/ , hvor der tilbydes en form
for fjernundervisning. Siden indeholder også et link til en lang række
testspørgsmål, hvor du evt. ved selvstudier, kan teste din paratviden
inden for det teoretiske område ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : claus b. p.

Dato : 09-03-07 18:35

"Poul B-H" <pbekkerh@gmail.com> wrote in message
Da jeg ikke har tid til at bruge 2 h i et halvt år til det teoretiske
kursus forsøger jeg at finde andre måder.

Prøv at kigge på her:
http://www.nauticmarine.dk/
Der kan man tage den teoretiske del på 2 uger (fx. 2 x 2 aftener). Det er
klart at vægten er lagt på det der skal til for at kunne bestå kurset, dvs.
det der skal forstås og huskes. Men det er et godt intensivt kursus.

/Claus