Browsere og fonte
Fra : Bjørn Andersen

Dato : 02-07-01 09:15

Har KDE/Gnome et generelt problem med fondte eller er det browserne?
Nu har jeg prøve Netscape, Mozilla og andre indbyggede i Mandrake 8.0, og
ingen kan vise fontene på min side ordentligt (der er ingen problemer i
windows). Hvis jeg endelig har fået indstillet skriftstørrelsen i Netscape,
så kan jeg ikke se hvad jeg skriver når jeg skal uploade under
administrationssiden.

Er der nogle der ved hvordan jeg kan rette det?
Jeg kører med 19" og 1280 x 1024

Forresten hvordan får man javespil til at virke under andre browsere end
Netscape? (Netscape er ustabil, jeg taber poent under tv2's spil når det
går ned).

____

Venlig Hilsen
Bjørn Andersen
www.sonderborgby.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-07-01 09:11

Bjørn Andersen skrev:

> Forresten hvordan får man javespil til at virke under andre browsere
> end
> Netscape?

Prøv med den nye Netscape 6.1pr1. Egentligt ville jeg anbefale Mozilla
i stedet, men dér følger Java ikke med som standard, og der er ofte
problemer med at installere Java på den pga. dårlig forbindelse til
Netscapes pluginserver.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Tina Skunk Bjørn

Dato : 02-07-01 15:44

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> i stedet, men dér følger Java ikke med som standard, og der er ofte
> problemer med at installere Java på den pga. dårlig forbindelse til

Er det derfor jeg aldrig kunne downloade Jave til Mozilla? Den kan da
ikke have afbrudt hver gang? Jeg har prøvet mindst 10 gange.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-07-01 09:45

Tina Skunk Bjørn skrev:

> Er det derfor jeg aldrig kunne downloade Jave til Mozilla? Den kan da
> ikke have afbrudt hver gang? Jeg har prøvet mindst 10 gange.

Der kan også være andre grunde - f.eks., at du ikke har kørt Mozilla
som root. Mozilla forsøger nemlig at installere Java et sted, hvor man
normalt kun har adgang som root. Derfor skal du køre Mozilla som root:

xhost +
/usr/local/mozilla/mozilla

Så går du ind på et netsted, der bruger Java (f.eks.
http://java.sun.com, trykker okay for at hente Java-pluginen og venter.
Hvis forbindelsen til Netscapes pluginserver ikke er alt for dårlig, så
skulle du gerne have Java-pluginen installeret efter et stykke tid.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-07-01 10:27

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Der kan også være andre grunde - f.eks., at du ikke har kørt Mozilla
> som root. Mozilla forsøger nemlig at installere Java et sted, hvor man
> normalt kun har adgang som root. Derfor skal du køre Mozilla som root:

Man kan sagtens installere java som almindelig bruger.
F.eks : Køre install scriptet til mozilla som en bruger, installer i
/home/bruger/mozilla/ , start mozilla og gå ind på en java side.
Download plugin. Det er sjeldent at jeg har problemer med at hente fra
Netscape's side.

Martin

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-07-01 12:13

Martin Andersen skrev:

> [...]
> F.eks : Køre install scriptet til mozilla som en bruger, installer i
> /home/bruger/mozilla/ , start mozilla og gå ind på en java side.

Men så er man altså tvunget til at installere Mozilla i sin egen
brugermappe, hvis man vil være i stand til at installere Java-pluginen
uden root-adgang. Jeg plejer altid at installere Mozilla i
standardmappen; /usr/local/mozilla - og så vil Java-pluginen også blive
installeret dér.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 02-07-01 16:35

Den Mon, 2 Jul 2001 13:12:38 +0200 skrev Jonas Koch Bentzen:

> [...]
>uden root-adgang. Jeg plejer altid at installere Mozilla i
>standardmappen; /usr/local/mozilla - og så vil Java-pluginen også blive

Jeg plejer at give en bruger (mig selv) skriveadgang til
/usr/local/mozilla, når jeg skal installere programmet (og af en eller
anden underlig årsag ser det også ud til at være nødvendigt første gang
man starter det).

Java er jeg ikke nået til at installere endnu.

Mvh
Kent
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-07-01 13:05

On Mon, 2 Jul 2001 10:45:23 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Der kan også være andre grunde - f.eks., at du ikke har kørt Mozilla
>som root.

Man kører da ikke Netscape, Mozilla eller andet som root.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 06-07-01 13:10

Hans Pedersen wrote:

> Man kører da ikke Netscape, Mozilla eller andet som root.

Hvorfor smiley'en?

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-07-01 16:34

On Fri, 06 Jul 2001 12:10:19 GMT, omic+usenet3@fys.ku.dk (Ole
Michaelsen) wrote:

>Hvorfor smiley'en?

Tjaaa... I bund og grund ikke nødvendigt.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-01 09:26

> [...]
Netscape,
> så kan jeg ikke se hvad jeg skriver når jeg skal uploade under

Jeg husker en gang at jeg med en ældre version af RH (mener det var 6.2),
kopierede alle mine ttf fonte fra windows ind i min linux partition, og så
kunne jeg bruge dem vha xfstt, og derefter kunne de fleste programmer i
linux også bruge ttf fontene.

Men det er længe siden nu, så jeg kan ikke helt huske hvad jeg gjorde.
men der er lidt info om xfstt;:
http://www.dcs.ed.ac.uk/home/jec/programs/xfsft/

og lidt generelt om true type fonts i linux:
http://www.kegel.com/linux/tt.html

mvh
Flemming

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-07-01 13:02

On Fri, 6 Jul 2001 10:26:09 +0200, "Flemming Joensson"
<joensson@cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>kunne jeg bruge dem vha xfstt, og derefter kunne de fleste programmer i

Bingo! Så er det meget lettere at læse med Netscape.
Er der nogen af jer, der ved, om der også er disse probs. med Opera?

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-07-01 13:01

On Mon, 2 Jul 2001 10:14:30 +0200, "Bjørn Andersen"
<admin@sonderborgby.dk> wrote:

>Har KDE/Gnome et generelt problem med fondte eller er det browserne?

Du skal have installeret en true-type server. Kan bare ikke lige huske
hvad den hedder på nuværende (sikker pga. varmen).

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476