Plot fra AutoCad 2000 til Web side
Fra : Glenn Petersen / DK

Dato : 02-07-01 08:25

Hej,

Jeg er ved at lave min egen web side, og jeg kunne godt taenke mig
nogle tegninger fra AutoCad 2000 som GIF eller JPEG format, det skal helst
vaere
mine plot lay-out.

Er der nogle der kan hjaelpe?

Glenn P.

--
Posted from [194.234.44.94]

Fra : K.R.

Dato : 02-07-01 22:53

Hej

En nem måde at lave dine billeder er simpelhen at tage et Printscreen af skærmen og bagefter beskære billedet med et simpelt grafikprogram og gemme som jpeg.
Et lille tips! På http://www.screencapture.com kan der downloades et program som kan tage udsnit af skærmbilledet.
En anden mulighed er at exportere billedet til WMF format, det gøres under menuen file - export (husk at udpege objekterne når du har givet filen et navn).

http://kr_teknik.subnet.dk er startsiden et billed lavet som WMF eksporteret fra Autocad

Held og lykke med projektet

Med venlig hilsen

Kjeld Rasmussen

Fra : Lars Jensen

Dato : 03-07-01 12:26

Hej Glenn

Hvis det drejer sig om mange tegninger skulle du måske kigge på Acad2000i,
her medfølger et program som kan lave websider med thumbnails af dine
tegninger og linke dem til dwf filer af dine plot layouts som den også
generere. Med lidt efterredigering i de HTML filer som bliver lavet kan man
få lavet nogle pæne og smarte sider med dine tegninger på denne måde.

Lars Jensen
cadconcept a|s

Fra : P.C.

Dato : 04-07-01 14:03

Hi.

Lars Jensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>generere. Med lidt efterredigering i de HTML filer som bliver lavet kan man
>få lavet nogle pæne og smarte sider med dine tegninger på denne måde.

Der er mange muligheder, lige fra at bruge Windows , altså trykke på PrintScreen
for at gemme hele skærmbilledet eller samtidig Alt+PrtScreen som gemmer
skærmbilledet af den applikasion som er aktiv , ------- i et "malerprogram" som
f.eks paintshopPro kan du så "Paste as new image" og "save as" det grafikformat
du ønsker.
Men hvis du vil have en kæmpestor opløsning eller en helt speciel størrelse
hvilket jo også kan være praktisk, så bør du i preferences oprette en
printer/plotter der udfører en rasterfil i det format du ønsker.
Den har du så stående som standard når du "plotter" eller kan vælge mellem den
eller en anden som du har sat op.
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/

Fra : webjensen

Dato : 03-07-01 14:51

> [...]
>
> Jeg er ved at lave min egen web side, og jeg kunne godt taenke mig
> nogle tegninger fra AutoCad 2000 som GIF eller JPEG format, det skal helst

Jeg eksporterer mine AutoCAD LT 2000 tegninger til WMF-format og bruger
disse i mine øvrige dokumenter. Desværre bliver stregerne meget tynde og jeg
har ikke i LT-versionen mulighed for at udnytte Better WMF -men det har du,
hvis du har den store version. Har du først filerne i WMF, kan du bruge en
af de mange små viewere/convertere til at konvertere til JPG eller GIF. Jeg
kan anbefale Irfanview, som kan hentes hos Tucows og som kan læse stort set
alle formater. Alternativt kan du vist plotte til en fil (husker ikke
formatet -epd eller sådan noget) og dette format kan ihvertfald Photoshop
(og vist også PaintShopPro) læse. Hvis formatet er EPS, kan Irfanview også
læse dette. Men denne problemstilling har været kørt her i gruppen flere
gange tidligere -prøv at gå lidt tilbage og kig eventuelt i de udenlandske
AutoCAD-grupper.

mvh
webjensen

Fra : gvgvf

Dato : 04-07-01 18:18

Benyt BetterWmf's udgave for LT, der hedder: Bclipbrd.exe

mvh
Leif