flere pc-er på tdc-bredbånd ?
Fra : Preben Ulf

Dato : 02-07-01 07:53

Jeg har 3 pc-er med ethernetkort, 1 stk. D-link Des-1005D switch
og så en TDC-bredbånd-ADSL-forbindelse med 2 dynamiske ip-er.
Forbindelsen kører uplink på switchen og så kommer pc-erne
og det har kørt upåklageligt med alle 3 pc-er på nettet i ca. 14 dg!

Men i lørdags fik jeg problemet at en af pc-erne ikke kunne komme på
nettet så jeg skiftede Tcp/ip-protokollen ud x antal gange og så pludselig
virkede forbindelsen igen.

Nu er samme problem bare på en anden af mine pc-er og
her hjælper det ikke at udskifte protokoller eller netkort !

Er det fordi at jeg kun er tildelt 2 ip-adresser og derfor
kun kan få 2 pc-er direkte på nettet?
Og at jeg i de første 14 dg. har haft en "svipser" med adgang
til en ekstra ip hos TDC men at denne så er blevet lukket nu ?

Jeg har ingen problemer på det lokale netværk
imellem de 3 pc-er !

Jeg har også prøvet at flytte stikket til andre porte i switchen men lige
lidt hjælper det !?

Jeg kører WinME på alle 3 pc-er.

Men ellers er det noget bedre en mit good old Boca 28.8

Har i nogen ideer til hvad der kan være galt og hvad jeg
evt. kan gøre for at udbedre "fejlen" ?

På forhånd mange tak !

--
Preben Jensen
www.pdcs.dk

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 02-07-01 08:14

"Preben Ulf" <preben@pdcs.dk> wrote in message
> [...]
> virkede forbindelsen igen.
> Er det fordi at jeg kun er tildelt 2 ip-adresser og derfor

Det lyder _meget_ sandsynligt.

> Har i nogen ideer til hvad der kan være galt og hvad jeg
> evt. kan gøre for at udbedre "fejlen" ?

Ring til TDC og køb en IP-adresse mere, så er det løst.

--
Jimmy Nielsen