PHP Formmail
Fra : flemgron

Dato : 18-03-07 16:39

Hej.

Jeg har en formmail, scriptet er PHP, som virker fint på en linux
server.

Nu har jeg lagt den op på en anden server, jeg tror det er en windows.
Serveren understøtter PHP, men jeg får følgende meddelelse:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 550
Authentication is required for relay in
C:\websites\strunz-madsen.dk\public_html\sender.php on line 38

Linje 38 er der hvor man sender mailen, altså komandoen:
if (mail($to, $subject, $message, $headers))

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Flemming

Fra : Gert

Dato : 19-03-07 10:12

> Jeg håber nogen kan hjælpe.

Hej Flemming

Jeg har også lige skiftet fra en linux server til en windows server.
og min gamle formmail virkede heller ikke mere.

Jeg bruger nu denne her: http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php
Og den virker fint. (og skulle blokere for spamrobotter)

Jeg aner ikke om det er samme problem, men det er måske et forsøg værd.

/Gert

Fra : flemgron

Dato : 19-03-07 21:10

Den virker heller ikke, men ellers tak for forsøget.

mvh Flemming

Fra : bonfils

Dato : 19-03-07 17:06

On 18 mar 2007, someone posing as "flemgron" came to
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php and expostulated:

> [...]
>
> Linje 38 er der hvor man sender mailen, altså komandoen:
> if (mail($to, $subject, $message, $headers))

Sætter du en From-header? Ellers prøv det - og sæt den til en mailadresse,
du har på det domæne. Nogle webhoteller tjekker (af hensyn til spam) på, om
mails er afsendt fra autentiske adresser indenfor domænet.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : flemgron

Dato : 19-03-07 21:14

Jeg er ikke helt med, men jeg har fået oplyst, at SMPT mailen på
serveren er: mail01.nilsson-it.dk

Så skal jeg så skriver sådan: header("mail01.nilsson-it.dk"); ???

Det har jeg lige prøvet, det virkede heller ikke, men jeg er i tvivl
om jeg har skrevet headeren rigtigt??

mvh Flemming

Fra : bonfils

Dato : 20-03-07 08:48

On Mon, 19 Mar 2007 21:13:39 +0100, flemgron <flemgron@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>
>Så skal jeg så skriver sådan: header("mail01.nilsson-it.dk"); ???
>
>Det har jeg lige prøvet, det virkede heller ikke, men jeg er i tvivl

Nej, så kompliceret er det heldigvis ikke. Headeren sættes i selve
kaldet til mail()-funktionen.

I din kode er der en linie, der hedder:

if (mail($to, $subject, $message, $headers))

$headers er den variabel, der skal indeholde en evt. mail-header - fx.
From. Og den skal på nogle servere være en valid (eksisterende)
email-adresse.

Se http://www.php.net/manual/en/function.mail.php eksempel 1049.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : flemgron

Dato : 22-03-07 07:15

Tak for tippet.

Det hjalp dog ikke, hmm...
Kan det have noget at gøre med tilladelse til at sende mail fra
serveren??

mvh Flemming