RAM til Intel Core 2 Duo CPU
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-03-07 18:49

Hej!

Jeg står og skal vælge noget ram til en Intel Core 2 Duo E6600 CPU (1066MHz
FSB). Jeg skal vel 'bare' bruge ram der er 533MHz (dvs. PC2-5300) så det passer
til halvdelen af FSB'en ikke? Der skal to klodser på hver 1GB i.

Rammen bliver hurtigt dyr hvis man skal over 5300...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : J

Dato : 19-03-07 09:07

On Sun, 18 Mar 2007 18:49:21 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>til halvdelen af FSB'en ikke? Der skal to klodser på hver 1GB i.
>
>Rammen bliver hurtigt dyr hvis man skal over 5300...

Ja, det har du ret.
De fleste køber vist pc6400. Sådan noget som geil ultra f.eks.

Men du har intet ud af det, hvis ikke du selv skruer op, på den ene
eller anden måde (OC).

mvh

John

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-03-07 10:23

Hej!

J wrote:
> Ja, det har du ret.
> De fleste køber vist pc6400. Sådan noget som geil ultra f.eks.
>
> Men du har intet ud af det, hvis ikke du selv skruer op, på den ene
> eller anden måde (OC).

Ok, så "nøjes" jeg med PC2-5300. Gider ikke OC alligevel, så det gør
ikke noget.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Dorph

Dato : 19-03-07 21:56

> Ok, så "nøjes" jeg med PC2-5300. Gider ikke OC alligevel, så det gør ikke
> noget.
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Arghhh Kim

Man køber ikke verdens bedste o/c procesor
og lader den køre default hastighed.
Tænk engang min E6600 kørte 2400mhz
og ved bare en enkelt indstilling i bios så
kørte den lige pludselig 3100mhz. Det er
helt uden at pille ved vcore volts eller anden
køling - totalt problemfrit. Tror du ikke du
vil ærge dig hvis du finder ud af du gerne vil
køre de 700mhz hurtigere helt gratis og så
det er rammen der skal hindre dig? Jeg
købte pc6400.

D.

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-03-07 00:53

Dorph skrev:

> Arghhh Kim
>
> Man køber ikke verdens bedste o/c procesor
> og lader den køre default hastighed.
> Tænk engang min E6600 kørte 2400mhz

Æhh jeg trode den bedste var en E4300 ??

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Mads

Dato : 20-03-07 10:03

On Tue, 20 Mar 2007 00:52:53 +0100, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:

>Æhh jeg trode den bedste var en E4300 ??

Hvis du mener en E6300, så nej.
E6600 er den absolut bedste overclocker i forhold
til prisen og så har den jo også dobbelt så stor intern
cache som E6300 og E6400.

mvh Mads

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-03-07 10:56

Mads skrev:

> Hvis du mener en E6300, så nej.
> E6600 er den absolut bedste overclocker i forhold
> til prisen og så har den jo også dobbelt så stor intern
> cache som E6300 og E6400.
>
> mvh Mads

Nej jeg mener E4300 pga en anden multipler (9) skulle være en kanon
overclocker som også snildt køre over 3 GHz også endda uden de dyre
ram.(køre kun med 800 fsb)
Ja jeg ved godt den kun har 2mb cache, men den koster altså også kun det
halve af en E6600, sååå til prisen er den vist en vinder.

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/core2duo_e4300/

Og for at føje spot til skade så er her en artikel som vise at en E6300
@ til 3,24GHz er lige så hurtig til det meste som en E6600 ved 3,24GHz,
den ekstra høje fsb på E6300 udligner de 2Mb ekstra cache som E6600 har
ved samme hastighed.

http://www.overclocking.dk/test_show.asp?id=6733

Her lidt flere tests

http://www.techspot.com/review/40-core2-e4300-vs-e6300-overclocking

http://www.nordichardware.com/Reviews/?page=1&skrivelse=500

Søg selv efter flere test hvis du vil.

Fra : Gearløs

Dato : 20-03-07 16:06

> Ja, det har du ret.
> De fleste køber vist pc6400. Sådan noget som geil ultra f.eks.

Gælder denne regel også for AMD64 X2 med 1Ghz FSB?

Mvh
-Mathias