Ftp passiv / ikke passiv
Fra : Lars Grau

Dato : 17-03-07 13:49

Hej NG

Jeg har lige et lille problem, jeg har sat en FTP server op, og den køre som
den skal, mit problem er bare at nå folk logger på den i "passiv" mode, så
kan de ikke komme på, men slår man det fra så virker det hele fint, og det
virker også fint med en FTP client, men mit problem ligger i at mange af dem
som skal kunne ligge filer der i ikke har meget kendskab til computer, skal
den skulle gerne virke i begge mode, kan det lade sig gøre, og hvis det kan
hvilket program skal bruge til det??

Venlig Hilsen
Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-07 14:10

On Sat, 17 Mar 2007 13:49:05 +0100, "Lars Grau" <news@famgrau.dk>
wrote:

> [...]
>den skulle gerne virke i begge mode, kan det lade sig gøre, og hvis det kan

Det må jo være din ftp-server der ikke understøtter PASV ?!

Hvilken ftp-server kører du med ??

<mlr>

Fra : Lars Grau

Dato : 17-03-07 14:30

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Det må jo være din ftp-server der ikke understøtter PASV ?!
>
> Hvilken ftp-server kører du med ??
>
> <mlr>

CesarFTP

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-03-07 14:51

On Sat, 17 Mar 2007 14:30:07 +0100, "Lars Grau" <news@famgrau.dk>
wrote:

>CesarFTP

Ja, den mangler så vidt jeg kan se PASV understøttelse...

Måske skal du se dig om efter en bedre ftp-server ??

<mlr>

Fra : skibber

Dato : 17-03-07 14:53

On 17-03-2007 13:49:09, "Lars Grau" wrote:
> [...]
> den skulle gerne virke i begge mode, kan det lade sig gøre, og hvis det kan

Hej Lars.

Hvis du bruger passiv mode skal du huske
at lukke de porte op som din ftpserve bruger i passiv mode.
Portene lukker du op i din router opsætning.
så de kan komme igennem via Internet Explorer.

/skibber