Date
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-03-07 08:33

Hvordan kan jeg ændre denne date til og blive dansk

date('l dS \of F Y h:i:s A');

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 18-03-07 09:37

"Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> wrote in message
> Hvordan kan jeg ændre denne date til og blive dansk
> date('l dS \of F Y h:i:s A');

Manualen for date() henviser til setlocale().

http://dk.php.net/manual/en/function.setlocale.php

Martin Rasmussen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-03-07 10:57

"Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> skrev Sun, 18 Mar 2007 08:32:47
+0100

>Hvordan kan jeg ændre denne date til og blive dansk

Det kan du reelt ikke. Du skal bruge strftime() i kombinbation med
setlocale() istedet for date():

feks.
setlocale(LC_ALL, 'danish');
echo strftime("Idag er: %d. %B %Y %H:%M:%S");

Bemærk, at det er også andre parametre der bruges, se manualen.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 18-03-07 11:13

Tak for hjælpen prøver det lige senere

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-07 16:07

> Tak for hjælpen prøver det lige senere

Som sagt mange gang før, læs på php.net hvad de forskellige funktion kan og
ikke kan..

Mvh
Morten