funktion til tegn via tal??
Fra : jesper

Dato : 17-03-07 21:02

Hej NG!

nu sider jeg og scripter og mangler en funktion som jeg ikke er
sikker på findes (dog meget besynderligt hvis den ikke gør).
Jeg har brugt den i andre programmer før fx: mIRC.
funktionen udskriver et tegn når du intaster et tal fx:

func(42) => #

og så har den også den modstatte så hvis du skriver funktionen
med tegnet får du tallet:

cnuf(#) => 42

men hva hedder denne funktion i php/html??

hilsen Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Harald

Dato : 17-03-07 21:25

"jesper" <lindstroem89@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med tegnet får du tallet:
>
> cnuf(#) => 42
>
> men hva hedder denne funktion i php/html??

chr og ord

/HK