Svar i to rammer: kan man det?
Fra : Kurt G

Dato : 17-03-07 23:05

Jeg har en database, hvor søgekriterierne opsættes på een side
('soegerramme.asp'). Derefter sendes videre således:
<form name="form1" method="Get" action = "Foreninger.asp">

Foreninger.asp er med to vandrette rammer, den øverste hedder
'Top_soegeresultat.asp' og den nederste 'soegeresultat.asp'.

På den øverste skal søgekriterierne vises, så de ikke skroller bort, når man
bladrer i søgeresultatet i nederste ramme.

Hver af de to rammer virker OK, når jeg henviser til dem efter tur ved at
ændre action, men som det er skitseret ovenfor, virker det ikke.
Jeg skal på en eller anden måde have input fra "Foreninger.asp" sendt
videre til 'Top_soegeresultat.asp' og 'soegeresultat.asp' .

Hvordan gør jeg det?

Mvh Kurt

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 18-03-07 14:52

On 17 Mar., 23:04, "Kurt G" <kur...@guldbaek.net> wrote:
> [...]
>
> Foreninger.asp er med to vandrette rammer, den øverste hedder
> 'Top_soegeresultat.asp' og den nederste 'soegeresultat.asp'.

Jeg har ikke en egentlig løsning, men vil lige høre hvorfor du ikke
nøjes med een side og så deler den op med tabeller? Frames troede jeg
var et lævn fra sidste årtusinde? Jeg har selv brugt dem, men ikke i
mange år.

Hvis du er interesseret, så tror jeg at jeg har et script liggende et
sted der opdaterer to frames. Det kan sikkert ombygges til dit formål.
Ellers prøv at google dig frem til at opdatere 2 frames med javascript
(tror jeg det var, det er som sagt mange år siden jeg har brugt det)

Chr.
www.shortlink.eu

Fra : Kurt G

Dato : 22-03-07 07:30

> [...]
>nøjes med een side og så deler den op med tabeller? Frames troede jeg
>var et lævn fra sidste årtusinde? Jeg har selv brugt dem, men ikke i

Jeg er ikke sikker, men jeg tror da, at det øverste af tabellen med
søgekriterier forsvinder opad på skærmen, når svaret forneden begynder at
fylde mere end een skærmside.

> [...]
>Ellers prøv at google dig frem til at opdatere 2 frames med javascript
>(tror jeg det var, det er som sagt mange år siden jeg har brugt det)

Det er jeg da interesseret i!

Fra : Michael Zedeler

Dato : 18-03-07 15:03

Kurt G skrev:
> [...]
> Jeg skal på en eller anden måde have input fra "Foreninger.asp" sendt
> videre til 'Top_soegeresultat.asp' og 'soegeresultat.asp' .

Man kan godt have framesets inden i rammer. F. eks. sådan her:

<frameset>
   <frame src="1.html"/>
   <frame src="2.html"/>
</frameset>

Og så f. eks. i 1.html:

<frameset>
   <frame src="1.1.html"/>
   <frame src="1.2.html"/>
</frameset>

På den måde kan man løse de fleste af den slags
vis-flere-frames-som-resulatt-af-én-forespørgsel-problemer.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Kurt G

Dato : 22-03-07 07:34

> [...]
> <frame src="2.html"/>
> </frameset>
>
> Og så f. eks. i 1.html:
>
> <frameset>
> <frame src="1.1.html"/>
> <frame src="1.2.html"/>
> </frameset>
>
> På den måde kan man løse de fleste af den slags
> vis-flere-frames-som-resulatt-af-én-forespørgsel-problemer.
>
> Mvh. Michael.
> --
> Which is more dangerous? TV guided missiles or TV guided families?
> I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Tak for svaret.
Jeg vil prøve, om jeg kan få det til at virke. Jeg vender nok tilbage.
Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 22-03-07 21:53

Som jeg frygtede, var det ikke soleklart for mig!

> Man kan godt have framesets inden i rammer. F. eks. sådan her:

Skal dette anbringes i min "Foreninger.asp"?
> <frameset>
> <frame src="1.html"/>
> <frame src="2.html"/>
> </frameset>

Og dette i min "Top_soegeresultat.asp"?
> Og så f. eks. i 1.html:
> <frameset>
> <frame src="1.1.html"/>
> <frame src="1.2.html"/>
> </frameset>

Hvad betyder '1.1' i frame src="1.1.html"
Kort og godt: Hvordan anvender man det helt nøjagtigt?

Mvh Kurt

Fra : Michael Zedeler

Dato : 23-03-07 00:20

Kurt G skrev:
> Som jeg frygtede, var det ikke soleklart for mig!
>
>[klip]

> Hvad betyder '1.1' i frame src="1.1.html"
> Kort og godt: Hvordan anvender man det helt nøjagtigt?

Når der står src="<noget>" så er <noget> et filnavn. Prøv at oprette
filerne med de anførte navne og det anførte indhold (de filer jeg ikke
har anført indhold til, skal være uden framesets - ellers vil det virke
forvirrende). Så er du et stykke ad vejen. Jeg har desværre ikke tid til
at forklare det nærmere lige nu, men håber det kan få dig på rette spor.