IE7 og ikoner på favorites
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-07 18:52

Efter skiftet til IE 7 er mange af ikonerne på mine favorites
stillet til ikonet for manglende filassociation, som man finder
inde i %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll.

Findes der et værktøj, som i ét huk kan ændre alle til IE7-ikonet?
Jeg orker ikke at skulle højreklikke, vælge Properties, klikke på
Change Icon og pege hen til WINDOWS\system32\url.dll på dem alle,
for der er rigtig mange med forkert ikon.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-03-07 19:29

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>Change Icon og pege hen til WINDOWS\system32\url.dll på dem alle,
>for der er rigtig mange med forkert ikon.

Kan det ikke klares i mappeindstillinger => filtyper =>
Internetgenvej?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-07 19:39

Kerim Ellentoft skrev:

> Kan det ikke klares i mappeindstillinger => filtyper =>
> Internetgenvej?

Nix, for den står rigtigt.

Jeg har også lige opdaget, at mange nyinstallerede programmer, som
har en internetgenvej liggende i deres programmappe, også ofte får
ikonet for manglende filassociation.

Det drejer sig om WinXP MCE og jeg ser ikke fænomenet på min Vista-
installation, som jo er født med IE 7. Det tyder åbenbart stadig på,
at Windows har det bedst med den IE-version, den er født med.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-03-07 19:51

> [...]

>installation, som jo er født med IE 7. Det tyder åbenbart stadig på,
>at Windows har det bedst med den IE-version, den er født med.

Min dansksprogede XP Pro klarede nu opgraderingen til IE 7 uden
problemer, heller ikke dette.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-07 19:45

Thomas G. Madsen skrev:

> Det tyder åbenbart stadig på, at Windows har det bedst med den
> IE-version, den er født med.

Og fjerner man IE 7, som jeg netop lige har gjort, slipper man
ikke af med IE 7-ikonerne og dermed heller ikke med problemet.
Suk!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-07 20:07

Kerim Ellentoft skrev:

> Min dansksprogede XP Pro klarede nu opgraderingen til IE 7 uden
> problemer, heller ikke dette.

Hmm. Det samme skete, da jeg opgraderede WinXP Pro SP2 US på min
gamle computer til IE7. Derudover blev Start-menuen uhyre langsom.
Når man klikkede på knappen, kunne der gå flere sekunder før menuen
åbnede sig.

Nu sidder jeg med en ny computer med WinXP MCE, som heldigvis ikke
har fået problemet med den langsomme startmenu efter opgraderingen
til IE 7, men ikon-problemet har den desværre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-03-07 01:07

> [...]

>har fået problemet med den langsomme startmenu efter opgraderingen
>til IE 7, men ikon-problemet har den desværre.

Underligt, men at en anden ikke har haft problemer, kan du jo
ikke bruge til noget.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-03-07 13:43

Kerim Ellentoft skrev:

> Underligt, men at en anden ikke har haft problemer, kan du jo
> ikke bruge til noget.

Næ, men jeg må lære at leve med det, indtil jeg en dag bliver så
træt af at se på det, at jeg vælger at gå hver eneste link igennem
og ændre ikonet manuelt, men det bliver et kæmpe arbejde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-07 20:26

Et eksempel: <http://tgm.dyndns.dk/ie/7/ikoner.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-03-07 23:24

Thomas G. Madsen skrev:

> Et eksempel: <http://tgm.dyndns.dk/ie/7/ikoner.png>.

Nu har jeg vist i det mindste fundet årsagen til problemet, men
ikke en hurtig løsning.

Jeg har mine favoritter liggende på et F-drev, Vista på C og WinXP
på D og de to styresystemer deles så om de samme favoritter.

I Vista virker det uden problemer. Alle favoritterne har de samme
IE7-ikoner, men i WinXP er der en del, som har ikonet for ukendt
filtype.

Hvis jeg højreklikker på en af favoritterne med ikonet for ukendt
filtype og vælger Properties -> Change Icon, får jeg denne fejl:
'The file C:\Windows\system32\Url.dll contains no icons. Choose an
icon from the list or specify a different file'.

Hvis jeg derimod højreklikker på en af dem med det rigtige ikon,
peger stien på D:\Windows\system32\Url.dll. Jeg mangler derfor et
program, som kan ændre stien til ikonet på en hel stribe filer i
ét hug, men jeg kender ikke til sådan et. Gør I?

--
Hilsen
Madsen