/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Nyt problem med Samsung laserprinter på ne~
Fra : N. Foldager


Dato : 17-03-07 18:55




Jeg har en laserprinter med netværkskort (Samsung CLP-510N). Den har
hidtil fungeret fint på lokalnetværket.

Nu får jeg pludselig fejlmeddelelser ved forsøg på udskrift; uanset
fra hvilket program og uanset fra hvilken computer. Meddelelserne
oplyser intet om fejlens art.

Printeren signalerer "Online" og "Ready". Den har ingen problemer med
at udprinte sin testside.

Netværks-hubben lyser, som den skal på printerens plads.

Printeren er nævnt under "Printere og faxenheder" i Stifinder og er
markeret "Klar".

Jeg har tændt og slukket computer og printer mange gange uden effekt.

På netværkskortet, lige under Ethernet-stikket, sidder to grønne
lysdioder. Den nederste lyser fast. Den øverste blinker med en fast
frekvens ca. 3 gange i sekundet.

---------------------------------

Har nogen gode forslag til problemets løsning?

Hvis nogen har samme printer på netværk, vil jeg være glad for at
vide, om mine lysdioder lyser korrekt. Spec. om blinkeriet er et
fejlsignal.

Venlig hilsen

Niels Foldager

 
 
Michael Rasmussen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 17-03-07 19:36

On Sat, 17 Mar 2007 18:55:00 +0100, N. Foldager
<nfoldager-takethisaway@yahoo.com> wrote:

>Jeg har en laserprinter med netværkskort (Samsung CLP-510N). Den har
>hidtil fungeret fint på lokalnetværket.
>
>Nu får jeg pludselig fejlmeddelelser ved forsøg på udskrift; uanset
>fra hvilket program og uanset fra hvilken computer. Meddelelserne
>oplyser intet om fejlens art.
>
>Printeren signalerer "Online" og "Ready". Den har ingen problemer med
>at udprinte sin testside.

Mit gæt er at du aldrig har fået opsat printeren til fast ip-adresse,
og nu har den fået en 'ny' ip-adresse af DHCP-serveren på dit
lokalnet.

Kan du komme ind på printerens web-opsætning, dvs internet explorer
med adressen http:/// eller http:// navn>/ ??

Hvis printeren er blevet 'borte' kan du finde dens nye adresse enten
på printerens display eller ved hjælp af 'SyncThru' software.

Når du har fundet printeren og kommet ind i webopsætningen, giver du
printeren en fast ip-adresse. Jeg foreslår den 'gamle' ip-adresse som
er brugt i printer driverne, så du slipper for at ændre adressen på
alle computerne...

<mlr>



N. Foldager (17-03-2007)
Kommentar
Fra : N. Foldager


Dato : 17-03-07 21:22


Hej Michael,

Mange tak for svaret.

>Mit gæt er at du aldrig har fået opsat printeren til fast ip-adresse,
>og nu har den fået en 'ny' ip-adresse af DHCP-serveren på dit
>lokalnet.

Jeg mener, den har fast adresse.

>Kan du komme ind på printerens web-opsætning, dvs internet explorer
>med adressen http:/// eller http:// navn>/ ??

Jeg prøvede dit forslag:

Jeg udskrev konfigurationen vha. printerens lokale menu. Den indeholdt
ip-adresse

Denne indsatte jeg i
http://

og det gav en side i SyncThru hvor der stod

Model-navn
Navn
IP-adressen
Lokation (arbejdsgruppen).

Alt korrekt.

Dertil et billede af printeren med markeringen "Ready".

og en knappen "Refresh".
Bør man trykke på den.

Før dit svar var jeg i Windows hjælp. Den prøvede at pinge printeren,
men fik ikke svar.

Jeg har lige nu prøvet UtilityPing:
Den fik svar.
Jeg slukkede printeren, hvilket selvfølgelig gav "Timeout"
Tændte printeren igen, og fik igen svar.

Alt ser altså normalt ud.
Bortset fra, at jeg får "Dokumentet blev ikke udskrevet"-besked fra
alle programmer.

Jeg forstår ikke et mug.

Venlig hilsen

Niels Foldager

N. Foldager (17-03-2007)
Kommentar
Fra : N. Foldager


Dato : 17-03-07 21:49



>Alt ser altså normalt ud.

>Bortset fra, at jeg får "Dokumentet blev ikke udskrevet"-besked fra
>alle programmer.

Dog ikke fra SyncThru ! Jeg kunne udskrive testsiden fra denne. Men
der er måske ingen transmission af selve dokumentet; blot en
testside-print-kommando?

Så jeg forstår stadig ikke et muk.

Niels

Michael Rasmussen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 17-03-07 22:45

On Sat, 17 Mar 2007 21:21:46 +0100, N. Foldager
<nfoldager-takethisaway@yahoo.com> wrote:

>Jeg forstår ikke et mug.

Check at printeren udskriver til den rigtige port - Prøv evt at
installere en ny 'Samsung Network Printer Port' med den korrekte
ip-adresse...

<mlr>

Ukendt (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-03-07 13:12


> Jeg forstår ikke et mug.
>

Prøv og dekativere firewall. Det kan være den blokerer for pakker fra
printer til pc.

//Kim



N. Foldager (21-03-2007)
Kommentar
Fra : N. Foldager


Dato : 21-03-07 22:58


On Wed, 21 Mar 2007 13:12:09 +0100, "Kim" <-> wrote:

>
>> Jeg forstår ikke et mug.
>>
>
>Prøv og dekativere firewall. Det kan være den blokerer for pakker fra
>printer til pc.
>
>//Kim
>

Tak for forslaget.
Jeg har endnu ikke haft tid til at efterprøve dette eller Michaels
sidste forslag.

Men for begge forslag gælder, at det vil være en mystisk årsag al den
stund, at det er alle computere på netværket, der pludselig ikke kan
udskrive.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste