Afprøve Pentium Centrino 1.4ghz cpu i alm ~
Fra : Preben Larsen

Dato : 17-03-07 17:37

Hej
Jeg sidder med en Acer bærbar der ikke vil noget som helst. CPU eller
motherboard.
Spørgsmålet er om jeg kan teste 1,4ghz CPUen i en alm PC jeg har en sokkel
478 Stående...
Det var lidt nemmere end at skille en anden bærbar helt ad ( der er ret
mange små skruer)
Ram og disk virker fint i en anden...
mvh
Preben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-03-07 17:50

Hej!

Preben Larsen wrote:
> Jeg sidder med en Acer bærbar der ikke vil noget som helst. CPU eller
> motherboard.

Defekt PSU?

> Spørgsmålet er om jeg kan teste 1,4ghz CPUen i en alm PC jeg har en sokkel
> 478 Stående...

Sikkert ikke. Socket 478 er - udover tusse gammel - slet ikke samme
størrelse som din Pentium M processor.

'Centrino' er iøvrigt teknologien samlet (chipset, cpu osv.) mens selve CPU'en
er en Pentium M.

Du kan iøvrigt købe et alm. ATX bundkort til Pentium M CPU'er, men oftest fejler
CPU'en intet efter min mening. Især ikke disse, da de kan overleve en opstart
uden køler, i modsætning til visse af AMDs :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som har sluppet røgen ud af en AMD XP1800+ engang :))

Fra : Preben Larsen

Dato : 17-03-07 17:57

> [...]
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader (som har sluppet røgen ud af en AMD XP1800+ engang
Hej Kim
OK, det sidste jeg mangler at teste er CPU og Motherboard, alle de andre
stumper har været prøvet i en anden PC også PSU=batteri
CPU sidder blot pokkers dybt ville spare lidt skruer..
mvh
Preben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-03-07 20:57

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Sikkert ikke. Socket 478 er - udover tusse gammel - slet ikke
> samme størrelse som din Pentium M processor.

Asus laver en adapter så man kan sætte sin socket 479 Pentium M i nogle af
Asus' egne socket 478 bundkort. Men det er kun nogle få modeller det virker
på - og jeg kan ikke lige huske hvilke. Adapteren hedder Ct-479:
http://techreport.com/reviews/2005q3/asus-ct479/index.x?pg=1

> Du kan iøvrigt købe et alm. ATX bundkort til Pentium M CPU'er, men
> oftest fejler CPU'en intet efter min mening. Især ikke disse, da de
> kan overleve en opstart uden køler, i modsætning til visse af AMDs :)

Det er jeg enig med dig i.

/flemming

Fra : J

Dato : 17-03-07 22:41

On Sat, 17 Mar 2007 17:37:28 +0100, "Preben Larsen"
<ingenadresse@nodomain.dk> wrote:

> [...]
>478 Stående...
>Det var lidt nemmere end at skille en anden bærbar helt ad ( der er ret

Der er et egnet socket 479 bundkort her:

M/B S479 AOpen i915GMm-HFS

til 384,-

De kostede eller normalt 2000.

mvh

John

Fra : Preben Larsen

Dato : 19-03-07 08:42

"J" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er et egnet socket 479 bundkort her:

> [...]
Hej John
384,- det vil jeg nu godt spare ved at åbne en anden bærbar for at checke
cpuen
Har flere bærbare af samme type på skolen..
Ville blot sikre mig at jeg evt kunne have smidt den i den alm PC jeg har
stående uden at ødelægge noget,
og det kan jeg konstatere ikke kan lade sig gøre..

Tak for info
mvh
Preben