øl på bærbars tastatur
Fra : zahraamir2004@yahoo.~

Dato : 16-03-07 18:04

hej..
hvad skal man gøre hvis der kommer en væske for.eks. øl, kaffe eller
sådan noget på bærbars tastatur?

dette skete en uge siden men nu touchpad og nogen af knapper virker
ik.

jeg har hørt at der er et spray som kan hjælpe, men hvad hedder den og
hvor findes.

tak

Fra : Peter T.

Dato : 16-03-07 22:00

udviste en rettidig omhu og skrev:

> hvad skal man gøre hvis der kommer en væske for.eks. øl, kaffe eller
> sådan noget på bærbars tastatur?

Gør som mig (i dette tilfælde øl!). Køb et nyt tastatur til den. ;) Jeg
forsøgte at vippe knapperne af og rense dem, men det hjalp ikke meget.

--
"MUH!" sagde koen, hvorpå landmanden tænkte "Det var lige godt satans!".
Han drejede på sin kasket, og mumlede "Sikke' et held, at den ikke

Fra : Max

Dato : 16-03-07 22:05

Hej

> dette skete en uge siden men nu touchpad og nogen af knapper virker

Send den på værksted og få skiftet tastaturet inden du står med
en maskine der ikke dur mere.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 17-03-07 14:23

Max udviste en rettidig omhu og skrev:

> Send den på værksted og få skiftet tastaturet inden du står med
> en maskine der ikke dur mere.

Da jeg hældte en øl (en finsk Lapinkulta i dette tilfælde) i min aldrende
laptop, ringede jeg til Dell og spurgte dem. Deres tekniker, som dengang
var en leaset tekniker fra Siemens (svjh), sagde, at hvis man kunne finde
ud af at skrue 4 skruer ud, vippe overpladen af, skifte tastaturet og
samlede dyret igen, så var man selvskreven til en teknikerstilling hos dem.
Og han mente det ganske alvorligt. :)

Tastaturet kostede forøvrigt kun knap 400 kr, det blev sendt fra Irland og
jeg skiftede det selv, hvilket var temmeligt nemt.

Fra : zahraamir2004@yahoo.~

Dato : 18-03-07 01:06

tak for jeres hjælp ;p jeg tror at jeg vil sende den til hotline.