Postnummer og by
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-03-07 08:11

Hej -

I realen lærte vi i faget maskinskrivning at der skulle være to (2)
mellemrum mellem postnummeret og bynavnet.

Gælder det endnu?

Min erfaring er at ca. halvdelen af de breve jeg modtager har to mellemrum.

Har I erfaringer?

- Jensby

Fra : Holst

Dato : 16-03-07 08:35

Jan Bang Jensby wrote:

> [...]
>
> Gælder det endnu?
>
> Min erfaring er at ca. halvdelen af de breve jeg modtager har to mellemrum.

Jeg lærte det også midt i 80'erne, da jeg havde maskinskrivning. I dag
benytter jeg det ikke. Jeg har ikke overvejet, om der er det ene eller
det andet på de breve, jeg modtager.

Men jeg har til gengæld erfaret, at denne slags spørgsmål sjældent
stilles i en hardwaregruppe.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-03-07 08:37

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellemrum mellem postnummeret og bynavnet.
>
> Gælder det endnu?
>
> Min erfaring er at ca. halvdelen af de breve jeg modtager har to

Hvad har det med edb hardware at gøre?
Læs om nyhedsgrupper på:
http://www.usenet.dk/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-03-07 17:05

Jan Bang Jensby wrote:

> [...]
> mellemrum mellem postnummeret og bynavnet.
>
> Gælder det endnu?
>
> Min erfaring er at ca. halvdelen af de breve jeg modtager har to

Hvad skulle årsagen være?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-07 17:49

Lasse Jensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvad skulle årsagen være?

Til de TO mellemrum ?

At det "gør man bare" - jeg lærte det "i gamle dage" d.v.s. for
25 år siden, at der skal to mellemrum mellem postnummer og
bynavn.

Jeg gør det stadig - men har aldrig spekuleret på om det stadig
er korrekt.

Men det er ikke ret relevant i en hardwaregruppe

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-07 17:12

Jan Bang Jensby skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> I realen lærte vi i faget maskinskrivning at der skulle være
> to (2) mellemrum mellem postnummeret og bynavnet.

Øh - ja - men hvad har det med hardware at gøre ?

Prøv i f.x. news:dk.edb.tekst - der ved de det nok.

Men bortset fra det, så ja - det lærte jeg også i sin tid - det
var vist i handelsskolen, men det var nok fordi, jeg ikke havde
maskiskrivning i folkeskolen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-07 18:20

Jan Bang Jensby skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> I realen lærte vi i faget maskinskrivning at der skulle være
> to (2) mellemrum mellem postnummeret og bynavnet.

Nu vi alligevel er fuldstændig OT i denne gruppe, så mener
Wikipedia, at der stadig skal 2 mellemrum - adressen skrives
således:

Navn
Adresse
Postnummer By (Bemærk de to mellemrum mellem postnummer og by)
Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Esben

Dato : 17-03-07 15:31

> [...]
> mellemrum mellem postnummeret og bynavnet.
>
> Gælder det endnu?
>
> Min erfaring er at ca. halvdelen af de breve jeg modtager har to

Det er ikke så længe siden, jeg så en beskrivelse, hvor det var nævnt at der
skulle være to mellemrum. Postdanmark nævner dog ikke noget om det i dag,
men mon ikke det stadig er en god ide af hensyn til OCR-scanningen?
http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Det_perfekte_standardbrev_faktaark.pdf

--
Esben