MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
laangsom opstart xp
Fra : Per H

Dato : 16-03-07 17:32

Jeg har en extrem langsom opstart på min pc.

når jeg starter den, kommer der efter lang ventetid, mit
baggrundsbilled, og bliver stående helt tomt i ca 1 minut, for
ikonerne popper op, og lægger sig på skrivebordet.

Hvordan undgår jeg den lange opstartestid. ?

fra start til slut, vil jeg tro at der går ca 5 minutter.

den er defragmenteret, og masser af ram.

Vh Per

Fra : Fynbo

Dato : 16-03-07 19:00

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan undgår jeg den lange opstartestid. ?
>
> fra start til slut, vil jeg tro at der går ca 5 minutter.
>
> den er defragmenteret, og masser af ram.

Et Gæt!!

Du bruger Norton?

Ud med den og ind med AVG free...

Fynbo

Fra : Per H

Dato : 16-03-07 21:36

On Fri, 16 Mar 2007 18:59:53 +0100, "Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Et Gæt!!
>
>Du bruger Norton?

Nope

>Ud med den og ind med AVG free...
Nemlig, det bruger jeg også

Vh Per

Fra : hcma

Dato : 16-03-07 19:01

> [...]
>
> Hvordan undgår jeg den lange opstartestid. ?
>
> fra start til slut, vil jeg tro at der går ca 5 minutter.
>
> den er defragmenteret, og masser af ram.

http://www.hcma.dk/tips101to110.htm#no109
mvh
hcma

Fra : Per H

Dato : 16-03-07 22:51

On Fri, 16 Mar 2007 19:01:25 +0100, "hcma" <hcma@hcma.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>http://www.hcma.dk/tips101to110.htm#no109

Hmm. det hjalp nu ik noget mærkbart.?

Vh Per

Fra : Ole Christiansen

Dato : 17-03-07 08:40

> Hmm. det hjalp nu ik noget mærkbart.?
>
> Vh Per

Jeg har en halvt år gammel WIN MCE. Den blev efterhånden langsom under
opstart..
Årsag: jeg har nok rodet for meget. Jeg lavede en reparation af MCE. Det er
en HP
maskine jeg har. Men lav lige en fuld backup, og forbered dig på at skulle
læse installerede
programmer ind igen. Der vil og så være en masse opdateringer MS UPDATE.
Så blev den sgu hurtig. Specielt i opstarten.

--
Ole

Fra : John

Dato : 19-03-07 22:15

> [...]
>Hvordan undgår jeg den lange opstartestid. ?
> fra start til slut, vil jeg tro at der går ca 5 minutter.
>den er defragmenteret, og masser af ram.

Install. programmet: CCleaner, tryk på knappen til venstre: Problemer.
Nederst: Søg efter problemer.
Er der nogen, så lad programmet udbedre dem, det gjorde min
maskine ca. 20-30% hurtigere !!!
Derefter henter du: Microsoft BootVis tool, og kører programmet.
Held og lykke.
Mvh. John