Flere databaser
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 11:46

Hej NG,

Lige et php/mysql spørgsmål.
Kan man connect til flere databaser på en gang og hente data?

/jan

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 16-03-07 12:08

On Fri, 16 Mar 2007 11:45:50 +0100, "Jan" <rajadk3 [AT] hotmail.com>
wrote:

>Lige et php/mysql spørgsmål.
>Kan man connect til flere databaser på en gang og hente data?

Det kommer an på hvad du mener med "på en gang", og om det er
forskellige databaseprogrammer og om de er på samme server, m.m.

Men du kan sagtens i PHP lave 2 forbindelser og bruge dem på skift.
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 19:44

> Det kommer an på hvad du mener med "på en gang", og om det er
> forskellige databaseprogrammer og om de er på samme server, m.m.
> Men du kan sagtens i PHP lave 2 forbindelser og bruge dem på skift.

Men du kan ikke joine over flere tabeller fra forskellige databaser. MySQL
understøtter ikke databaselinks, så skal du over og bruge f.eks. Oracle.

Men du kan i princippet lave det samme med flere forbindelse - det kræver
bare lidt programmering i PHP og vil nok være noget mere omstændigt og nok
heller ikke yde lige så godt.

- Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 16:36

ok, tak for svarene.

Det handler om at forbinde, fra webløsning m. egen database, ud til X antal
databaser
hvor der forbindes via IP for at hente en vareliste fra flere leverandører.
Men tror også at det vil blive for langsomt, så jeg vælger at oprette en
dropdown
med en leverandørliste, hvor den så forbinder til én ad gangen.

/jan