Kølepasta til overf
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-03-07 19:46

Jeg har flere gange købt en ny cpu køler/blæser, og der er
kølepasta på fra fabikken, men det ser ud til at der er temmelig
meget på, så skal man skrabe noget af med dankortet, eller er det
beregnet sådan
mvh Ebbe

Fra : Nicolai L

Dato : 15-03-07 20:06

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kølepasta på fra fabikken, men det ser ud til at der er temmelig
> meget på, så skal man skrabe noget af med dankortet, eller er det

Nej, det er en arbitrær mængde pasta der bare bliver plastret på. Skrab du
ca. 2 mm^3 pasta af, i 4 forskellige retninger, beregnet fra sinus til
vinklen i udgående retning. Så har du optimal gustflow mellem de vertikale
afstande fra cpu til køler.

Fra : Kim S

Dato : 15-03-07 20:41

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i meddelelsen

> [...]
> ca. 2 mm^3 pasta af, i 4 forskellige retninger, beregnet fra sinus til
> vinklen i udgående retning. Så har du optimal gustflow mellem de vertikale

Matematiker ??

Mvh, Kim

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-03-07 11:34

On Thu, 15 Mar 2007 20:05:54 +0100, "Nicolai L" <news2004@mailme>
wrote:

> [...]
>ca. 2 mm^3 pasta af, i 4 forskellige retninger, beregnet fra sinus til
>vinklen i udgående retning. Så har du optimal gustflow mellem de vertikale

Mange tak for den detalierede instruktion, jeg mener selv at jeg
fik fat i det væsentlige
mvh Ebbe