sendmail() hos Tele2.?
Fra : Erik Hansen

Dato : 15-03-07 22:11

Hejsa.

Er der nogen løsning for hvordan jeg får min Windows Apache med PHP
til at sende mail, efter at Tele2 har lukket for smtp.tele2.dk. Man
kan kun bruge smtp.tele2.dk med brugernavn og adgangskode, og det
syntes jeg ikke jeg rigtigt jeg kan angive i php.ini.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-03-07 12:34

Erik Hansen wrote:
> [...]
> kan kun bruge smtp.tele2.dk med brugernavn og adgangskode, og det
> syntes jeg ikke jeg rigtigt jeg kan angive i php.ini.

Nu ved jeg ikke hvorledes dit setup er? Men en mulighed var PEAR's Mail
pakke - den kan i hvert fald bruges til at smide mails igennem password
beskyttede SMTP'er :)

http://pear.php.net/mail

Mvh
johan

Fra : Erik Hansen

Dato : 18-03-07 10:00

On Sat, 17 Mar 2007 12:33:55 +0100, Johan Holst Nielsen
<spam@phpgeek.dk> wrote:

>Nu ved jeg ikke hvorledes dit setup er? Men en mulighed var PEAR's Mail
>pakke - den kan i hvert fald bruges til at smide mails igennem password
>beskyttede SMTP'er :)
>
>http://pear.php.net/mail

Øv, jeg havde håbet på at der var en løsning som kunne laves i
php.ini, for min lokale webserver er bare en kopi af en jeg har hos en
udbyder og hvis jeg skal til at bruge specielle script når jeg er på
min egen er det noget rod.

Jeg overvjer om jeg skal sætte en lille SMTP server op som kan
videresender mail, jeg skal bare lige finde en SMTP server som kan
det, og som helst er gratis, ihvertfald meget billig.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-03-07 10:55

Erik Hansen wrote:

> [...]
> php.ini, for min lokale webserver er bare en kopi af en jeg har hos en
> udbyder og hvis jeg skal til at bruge specielle script når jeg er på

Kan du da også sagnes? Lav en setting/config fil hvor du indstiller
hvorledes du sender mails (f.eks. SMTP host, hvorvidt der skal bruges
auth eller ej - og brugernavn og password hvis auth skal bruges). Så er
det blot den fil du skal ændre 3-5 linjer i inden ud uploader releasen?
Alternativt kan du så lave en switch på f.eks. HTTP_HOST så den
automatisk henter de rigtige settings.

Mvh
johan