Windows Vista > Newsprogram ?
Fra : Autocadster

Dato : 15-03-07 13:55

Nogen herinde der køre med Windows Vista og som har et newsprogram kørende
under samme, et newsprogram der virker 100% med Vista ?

Gerne noget der kan dansk

Autocadster / 2620

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-03-07 14:04

Den 15-03-07 13.55 skrev Autocadster følgende:
> Nogen herinde der køre med Windows Vista og som har et newsprogram kørende
> under samme, et newsprogram der virker 100% med Vista ?

Hvad er dine krav? Skal du fx bruge binære grupper?

> Gerne noget der kan dansk

Windows Mail (indbygget)
Thunderbird (http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird)

Sidstnævnte er ikke speciel brugbar til binære grupper.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Autocadster

Dato : 15-03-07 14:27

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er dine krav? Skal du fx bruge binære grupper?

> Windows Mail (indbygget)
> Thunderbird (http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird)
>
> Sidstnævnte er ikke speciel brugbar til binære grupper.

Både til binære og rene tekst grupper, opsætning og brugerflade må godt være
som Windows Mail, men kan pt. ikke dk ordbog til at virke med denne, har
også installeret Office pakke på dansk så den burde virke... men niks.

Har prøvet Thunderbird men den kan ikke markere synligt en tråd man følger,
ej heller sortere så de fulgte kommer øverst, syntes også den kørte lidt af
sig selv for så var nogen tråde "foldet" ud og andre ikke, det selv om den
var sat til IKKE at folde ud.

Nemmest af alt ville være at få Windows Mail til at kunne køre stavekontrol
og ikke mindst starte under det man citerer, for det er da noget hø at de
ikke hos MS har fattet at det er sådan det skal fungere...

Autocadster / 2620

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 15-03-07 18:36

Autocadster skrev

> [...]
> stavekontrol og ikke mindst starte under det man citerer, for det
> er da noget hø at de ikke hos MS har fattet at det er sådan det

News på min Windows Mail kører udmærket - jeg bruger dog ikke binære
grupper. Stavekontrollen virker OK (den er dog ikke på dansk, det er
styresystemet heller ikke), har du husket at sætte hak under
funktioner/stavekontrol for at aktivere funktionen?

Markøren starter ikke under, men over det citerede. Men i betragtning
af, at man normalt skal slette en del af den tidligere tekst, er det
vel ikke noget stort problem. F.ø. skriver man normalt i toppen på de
fleste udenlandske grupper, jeg kender. Jeg har aldrig bemærket, at
det er gået ud over forståelsen. Det er mere irriterende i de danske
grupper, når folk ikke sletter alt det uvæsentlige, at man skal spole
flere meter for at komme til det relevante.
thomas
--
En smuk sang
http://www.meditationsferie.net/festsang/03%20Pista%203.wma

Fra : Autocadster

Dato : 15-03-07 19:13

"ThomasD (dk)" <thomasdue@12move.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> styresystemet heller ikke), har du husket at sætte hak under
> funktioner/stavekontrol for at aktivere funktionen?

Det er DK Vista & DK Office... men stadigvæk er DK stavekontrol ikke en
mulighed...

> [...]
> ud over forståelsen. Det er mere irriterende i de danske grupper, når folk
> ikke sletter alt det uvæsentlige, at man skal spole flere meter for at

Syntes nu stadigvæk det er nemmere når der svares under...

Fra : Carl Drud

Dato : 15-03-07 20:34

"ThomasD \(dk\)" <thomasdue@12move.dk> writes:

> Markøren starter ikke under, men over det citerede. Men i betragtning
> af, at man normalt skal slette en del af den tidligere tekst, er det
> vel ikke noget stort problem.

Netop, man går nedad og svarer, skærer det overflødige væk og videre til
næste punkt svarer osv.

> F.ø. skriver man normalt i toppen på de fleste udenlandske grupper,
> jeg kender.

MS support grupper måske. Ingen af de udenlandske grupper jeg følger er
det velset at topposte.

--
Carl

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 15-03-07 23:21

Carl Drud skrev

> MS support grupper måske. Ingen af de udenlandske grupper jeg
> følger er det velset at topposte.

det er mest hispanogrupper, her foregår det i toppen, jeg bruger dog
det danske system, det er der aldrig nogen, der har beklaget sig over.
thomas
--
En smuk sang
http://www.dansk-oss.com/malaga/diananavarro_Paraquenoteolvidesdemi_v.asx

Fra : Carl Drud

Dato : 15-03-07 23:35

"ThomasD \(dk\)" <thomasdue@12move.dk> writes:

> det er mest hispanogrupper, her foregår det i toppen, jeg bruger dog
> det danske system, det er der aldrig nogen, der har beklaget sig over.

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/brox.html

"Bottom vs. top posting and quotation style on Usenet"

--
Carl

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 15-03-07 23:59

Carl Drud skrev

> http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/brox.html
>
> "Bottom vs. top posting and quotation style on Usenet"

jammen, det er jo så sandt, som det er skrevet, det er bare så få, der
tager det ad notam.
thomas
--
Diana Navarro synger duet med (afdøde) Rocío Jurado
http://www.videos.name/watch.php?video=8CPa4XmpQno