AGP genbrug ?
Fra : Jane

Dato : 15-03-07 11:54

Hej
Jeg har et udmærket AGP 128 Mb-grafikkort, jeg gerne vil have med i et nyt
bundkort, bundkortet skal samtidigt senere kunne anvende et
PCI-E-grafikkort, findes et sådan kort ?

Jeg har haft kik på nogle kort, men det er svært at gennemskue hvilke, der
har 'onboard' grafik, hvilket sikkert dækker mit nuværende behov, hvordan
kan man se , et sådan grafiksæt er indbygget ?
Jane

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-03-07 13:10

Hej Jane
Snip: et spørgsmål om pci-e og agp på samme bundkort.

Jeg skal ikke kunne sige, om du kan finde et bundkort både med agp og pci-e.

Men måden du som regel kan se på i hvert fald bundkort med Intell chipset,
at de også har indbygget grafik er, at der står et G i enden af navnet,
eller i hvert fald som en del af chipset navnet.

Mvh. brian

Fra : J

Dato : 15-03-07 15:16

On Thu, 15 Mar 2007 11:53:48 +0100, "Jane" <jornhansen2@gmail.com>
wrote:

> [...]
>har 'onboard' grafik, hvilket sikkert dækker mit nuværende behov, hvordan
>kan man se , et sådan grafiksæt er indbygget ?

På edbpriser under Hardware, bundkort, så skriver du som søgeord: VGA

så kommer alle de. Så kan du forinden specificere 'Processor Socket'
som LGA775 (Intel Core2) eller AM2 alt efter, om du vil have en Intel
eller en AMD CPU.

Onboard grafikkort er en begrænsning i mulighederne. Jeg ville vælge
et bundkort med PCI-E og så bruge 1/2 time på at finde et billigt
grafikkort af den slags, og er som uden blæser og koster ca. 500 kr.
Når nu dit behov er begrænset.
Alt kan ikke gøres op i penge.

mvh

John

Fra : Henning B.

Dato : 15-03-07 15:56

Dette Kort har både Agp og Pci-express og køre fint her med en Intel E4300
Core 2 duo cpu og et gammelt 6800 GT Agp grafikkort
Du kan så også bruge almindelige DDR ram PC 3200 som jeg gør,men kan også
bruges til DDR2 ram

--
MVH Henning Brockhoff

8900 Randers

Fra : Jane

Dato : 16-03-07 07:26

Skægt jeg bliver ved at 'støde på' dette kort, i andet sp.mål vedr. RAM
(Ligger nemlig inde med kun 4 uger gamle 2Gb DDR ram), var det også dette
kort der blev en løsning, men pga. den mere beskedne RAM mængde, max 2 Gb
pr. akitekttur leder jeg efter noget andet.

Henning skrev...

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-03-07 20:52

Jane wrote:

> Hej
> Jeg har et udmærket AGP 128 Mb-grafikkort, jeg gerne vil have med i et
> nyt bundkort, bundkortet skal samtidigt senere kunne anvende et
> PCI-E-grafikkort, findes et sådan kort ?

Det findes. Det er en lappeløsning, der bruger en PCIe <-> AGP bro og det er
ikke alle grafikkort det virker. Se dig for. Alternativt koster et nyt PCIe
kort altså ikke alverden.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Dr.Phil

Dato : 15-03-07 21:43

> [...]
> har 'onboard' grafik, hvilket sikkert dækker mit nuværende behov, hvordan
> kan man se , et sådan grafiksæt er indbygget ?

Ja..Asrock 939DUALSATA2

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=939Dual-SATA2&s=n