PC arkitektur
Fra : Peter Jensen

Dato : 14-03-07 21:41

Michael Karbo udgav i 2002 et hæfte med titlen PC arkitektur. Nu skriver vi
2007 og der er sket meget på området på 5 år. Jeg savner bl.a. noget viden
om RAM teknik (de forskellige typer) og i det hele taget den moderne PC
arkitektur.

Er nogen bekendt med litteratur eller links som kan opdatere min viden?

Peter Jensen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-03-07 21:49

On Wed, 14 Mar 2007 21:41:27 +0100, Peter Jensen wrote:

> [...]
> arkitektur.
>
> Er nogen bekendt med litteratur eller links som kan opdatere min viden?

Jeg har en kæmpe "moppedreng" kaldet "Upgrading and Repairing PC's". Jeg
vil tro du kan finde den på amazon. MEN... Problemet med bøger er de hurtig
bliver forældet. Jeg købte den bog for 2-3 år siden og den er allerede ved
at være for gammel.

Jeg vil anbefale du checker nogle af de velrenommerede hardware sites i
stedet:

hardocp.com
anandtech.com
tomshardware.com
osv. osv.

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-03-07 22:14

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at være for gammel.
>
> Jeg vil anbefale du checker nogle af de velrenommerede hardware sites i

Jeg har også forskellige bøger som bl.a. omtaler ISA bussens og Token Rings
fortræffeligheder og du har ret i at bøgerne forældes meget hurtigt. Det er
de vel allerede når de langes over disken.

Jeg vil checke de links du nævner.

Peter Jensen

Fra : Ole Laursen

Dato : 15-03-07 10:00

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> writes:

> [...]
> fortræffeligheder og du har ret i at bøgerne forældes meget hurtigt. Det er
> de vel allerede når de langes over disken.

Du kan også prøve Wikipedia. F.eks.

http://en.wikipedia.org/wiki/Core_2_Duo
http://en.wikipedia.org/wiki/SDRAM

--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-03-07 18:41

"Ole Laursen" <olau@cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan også prøve Wikipedia. F.eks.

> [...]

Ja, det var også et godt bud.

Peter Jensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-03-07 20:01

> Er nogen bekendt med litteratur eller links som kan opdatere min
> viden?

Scott Mueller: Upgrading and Repairing PCs

Den absolut bedste bog, som oerhovedet er skrevet om PC. En guldgruppe. Jeg
ved den også findes som e-bog.

Claus

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-03-07 12:44

> Scott Mueller: Upgrading and Repairing PCs
>
> Den absolut bedste bog, som oerhovedet er skrevet om PC. En guldgruppe.
> Jeg ved den også findes som e-bog.
>
> Claus

Den vil jeg kikke efter - hvor gammel er den?

Peter Jensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-03-07 14:29

> Den vil jeg kikke efter - hvor gammel er den?

Jeg mener, at min er en 13-14. udgave men det er ikke den seneste. Seneste
trykte er svjv. 15. udgave.

Start med amazon og de andre store engelske/amerikanske bogsælgere.

Claus

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-03-07 19:09

> Jeg mener, at min er en 13-14. udgave men det er ikke den seneste. Seneste
> trykte er svjv. 15. udgave.
>
> Start med amazon og de andre store engelske/amerikanske bogsælgere.
>
> Claus

Har bestilt 17. udg.

Peter Jensen