PHP Notice siger at den ikke kender Y og d~
Fra : MooreHojer

Dato : 14-03-07 11:33

Hej NG

Jeg har en lidt underlig fejlmeddelelse.

I linie 57 i min kode bruger jeg funktionen data(), udfyldt med
variablen Y, som jeg har fundet på
http://dk.php.net/manual/en/function.date.php

Men når jeg indstiller php.ini til at vise E_NOTICE får jeg følgende
"fejl":

PHP Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in
C:\Inetpub\wwwroot\viborgip\web\bottom.php on line 57

Er der nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor den gør det? Jeg
synes selv det er lidt underligt at den ikke genkender en konstant og
derfor antager at den skal bruge den den ikke genkendte.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-03-07 11:38

On Wed, 14 Mar 2007 11:33:06 +0100, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

>Er der nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor den gør det? Jeg
>synes selv det er lidt underligt at den ikke genkender en konstant og
>derfor antager at den skal bruge den den ikke genkendte.

Jeg vil tro, at du har kode i stil med:

print date(Y);

Her skal Y være en del af den streng, man giver til date(). Fx:

print date('Y');

Y er ikke en variabel som sådan, men en del af det streng-input, som
PHP-funktionen date() selv sørger for at konvertere.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-03-07 11:40

Hej Simon!
"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes selv det er lidt underligt at den ikke genkender en konstant og
> derfor antager at den skal bruge den den ikke genkendte.

Uden at have set din kode (ville have gjort det nemmere at svare korrekt),
vil jeg tro, at du har skrevet date(Y) og ikke date('Y') - bemærk
apostrofferne!

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : MooreHojer

Dato : 14-03-07 12:31

--
MooreHojer
"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uden at have set din kode (ville have gjort det nemmere at svare
> korrekt), vil jeg tro, at du har skrevet date(Y) og ikke date('Y') -

ok, jeg havde skrevet echo date(Y), jeg skynder mig at sætte ''erne ind

Takker!