Lille Orange usb-modem problem
Fra : Lars Ridder

Dato : 01-07-01 23:36

Jeg har tidligere i andre nyhedsgrupper søgt svar på nedenstående spørgsmål
uden held, men vil nu prøve her, i fald at andre orangekunder skulle have et
svar.

Jeg har et Microsoft Sidewinder Force Feedback Pro-joystick installeret via
normal gameport (Soundblaster Live).
Efter installation af et Alcatel Speed Touch USB-modem (til ADSL) bliver det
vist som Microsoft Sidewinder game pad i Gaming Options og virker selvsagt
ikke. Jeg har prøvet at geninstallere både modem, gameport og
gamecontroller-software, og har downloadet den seneste version af
dirverne til begge. Installeret alting i alle mulige rækkefølger. Prøvet at
benytte mit onboard lydkorts gameport. Opdateret Via-chipset (usb-)software.
Prøvet at tildele ressoucer til joysticket manuelt. - Alt sammen til ingen
nytte.
Så snart jeg fjerner modemet fra USB-porten, er der ingen problemer.
Da jeg imidlertid gerne vil benytte joysticken online, er det jo noget
utilfredsstillende.
Jeg har ikke kunnet finde noget på Microsofts onlinesupport, som har
hjulpet.
Den koncentrerer sig i øvrigt også mest om MSFF2 med USB-port. Min er den
gamle version med alm. gameport.
Jeg benytter Windows98.

Jeg overvejer at forsøge mig med at få byttet mit usbmodem ud med en
netkort-model, men vil helst undgå det, hvis muligt.

Alle ideer er velkomne.

Lars Ridder