MS Windows
briani 27239
Ændre/fjerne standardmapper
Fra : SFJ

Dato : 13-03-07 12:03

I vort lille mand-kone firma sidder vi og arbejder på hver sin pc. Alle data
ligger på en tredje maskine der fungerer som fil-server. Alle 3 pc'er har XP
Pro SP2 installeret.

Jeg har ændret "Dokumenter" på de 2 arbejdsstationer til at pege på den
harddisk med alle dataene på serveren. Problemet er at så oprettes der
automatisk følgende mapper på serveren: "Billeder", "Modtagne filer" og
"Mine delemapper". Kan jeg ikke undgå at disse mapper lægger sig på
serveren, men bliver liggende på den enkelte maskine?

PFT - Søren

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 12:17

> [...]
> "Mine delemapper". Kan jeg ikke undgå at disse mapper lægger sig på
> serveren, men bliver liggende på den enkelte maskine?

Jo, det mener jeg godt man kan. Brug gratis-programmet Tweakui fra Microsoft
til at fortælle, hvor de enkelte special-mapper skal ligge.

Jeg ville gøre følgende:

1) Højreklik mappen 'Dokumenter' og genvælg standardplaceringen.
2) Start Tweakui
3) Vælg 'My Computer -> Speciel folders
4) Vælg placeringen af de givne mapper

Det skulle løse dit problem, hvis jeg ellers har forstået dig rigtigt.

/michael