Folde-ud menu
Fra : Tom

Dato : 13-03-07 12:16

Jeg har følgende menustruktur:

- Om projekter
- Projekt 1
- Forside
- Konklusion
- Projekt 2
- Kontakt

Jeg ville gerne at menuen var foldet sammen indtil man klikker på linkene og
at de så folder et niveau ud ad gangen.

Er der nogen der kender til et par freeware eksempler der kan klare opgaven?

Fra : Tom

Dato : 13-03-07 13:00

"Tom" <no@spam.please> wrote in message
> Jeg har følgende menustruktur:

....som så er en vertikal venstre menu

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-03-07 14:09

On Tue, 13 Mar 2007 12:16:14 +0100, "Tom" <no@spam.please> wrote:

>Jeg ville gerne at menuen var foldet sammen indtil man klikker på linkene og
>at de så folder et niveau ud ad gangen.
>
>Er der nogen der kender til et par freeware eksempler der kan klare opgaven?

Det er nu meget hurtigt at lave selv.

Hvis du helst vil have noget færdigt har jeg på et tidspunkt brygget
et Javascript-træ (ala. det fra stifinderen i Windows) sammen, du kan
finde det her: http://nanotree.sourceforge.net/ - Ellers er der
tonsvis af andre gratis javascript menuer på nettet, prøv evt. at søg
på Google.
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-03-07 14:17

Tom skrev:
> [...]
> at de så folder et niveau ud ad gangen.
>
> Er der nogen der kender til et par freeware eksempler der kan klare opgaven?

Det kan du vel selv lave? Her er en opskrift:
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php
specifikt
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks07.html

Det er vist det mest sædvanlige at lave dem sådan,
hvis du skal have en klikfunktion, er du nødt til at
blande noget JavaScript ind i sagen.
Ellers er der jo altid Cool Menus
http://webdesign101.dk/navigation/menuer/slidemenu/

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Christian Hansen

Dato : 13-03-07 21:00

Hej Tom

jeg har lavet et lille script til det, som du finder her:

<http://www.chrsen.dk/da/scripter/javascript/elpamenu/>

Det specielle ved dette script i forhold til så mange andre af slagsen
er, at det bruger en almindelig ul-liste som input. Har brugeren derfor
ikke javascript slået til, kan menustrukturen stadig bruges.

Mvh Christian