Hvilket chipset og hvorfor?
Fra : Brian Olesen

Dato : 13-03-07 14:18

Hejsa
Jeg må godt nok sige, at det er vandskelligt for almindelige dødelige at
finde rundt i hvad lige forskellen er på diverse Intel chipsets.

Jeg står for en større investering i et system med en qx6700 processor og
vil da være sikker på at få det bedste af det bedste chipset.

Men ærligtalt så bli'r jeg ikke meget klogere af deres side.

Jeg har kig på disse her chipsets:
Intel® 975X Express Chipset
Intel® 955X Express Chipset

Der er vel ikke rigtig kommet noget nyere og bedre?

Hvad er egentlig forskellene på disse 2 chipsets?

På forhånd tak.

Mvh. brian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-03-07 14:27

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> crashed Echelon writing

> Intel® 975X Express Chipset
> Intel® 955X Express Chipset

> Hvad er egentlig forskellene på disse 2 chipsets?

Hurtigt taget fra intel.com så understøtter 975X SLI og Core Duo / Core 2
Duo processorer.

http://www.intel.com/products/chipsets/975x/index.htm
http://www.intel.com/products/chipsets/955x/index.htm

Og Intels comparison tool
http://indigo.intel.com/compare_cpu/showchart.aspx?mmID=143,8766&familyID=1
0&culture=en-US

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-03-07 15:20

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> crashed Echelon writing

> Hurtigt taget fra intel.com så understøtter 975X SLI og Core Duo / Core 2
> Duo processorer.

Mange tak for info.
Især sammenligneren gi'r god mening.
der er også lidt med hukommelseshastigheder jeg ikke helt kan gennemskue i
dette chart, men nu kommer John så på banen med et p965 chipset som jeg ikke
kender.

Hmm verden er sgu et forvirrende sted.

Mvh. Brian

Fra : J

Dato : 13-03-07 14:40

On Tue, 13 Mar 2007 14:18:29 +0100, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

> [...]
>Intel® 955X Express Chipset
>
>Der er vel ikke rigtig kommet noget nyere og bedre?
>
>Hvad er egentlig forskellene på disse 2 chipsets?

Jeg overvejer kun chipset P965. De bundkort fås for under en tudse.

F.eks. dette

Det understøtter da også quad core, men har ikke SLI. Chipset 975 har
SLI.

Men www.edbpriser.dk er da også forvirrende. Hvad med at gå til en
bestemt leverandør, f.eks. asus eller gigabyte, og kig på deres
tilbud. Sammenhold så med priserne og hvad du har brug for.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 23:03

J wrote:
> Det understøtter da også quad core, men har ikke SLI. Chipset 975 har
> SLI.

Og hvad gør SLI?

/Peter

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-03-07 23:25

> Og hvad gør SLI?

Giver mulighed for at have 2 PCI-E gfx kort i samme maskine i et
"tandem" setup.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 00:13

Thomas S. Iversen wrote:
> Giver mulighed for at have 2 PCI-E gfx kort i samme maskine i et
> "tandem" setup.

Dobbelt ydelse eller bare 2 skærme?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-03-07 06:44