MS Windows
briani 27239
Styre hvilke programmer der ejer hvilke fi~
Fra : Max

Dato : 11-03-07 19:34

Hej

Jeg bruger Windows 2K og er træt af at nogle programmer bare
overtager filer og opgaver uden de er blevet bedt om det. Lige
nu har jeg det problem at Nero ShowTime åbner når jeg lægger
en CD i drevet, tidligere var det Cd-afspilleren der åbnede og
det vil jeg gerne have det til igen.

Nogen der kender et software til at styre den slags med ?

--
Max

Fra : Hans

Dato : 11-03-07 19:38

> [...]
> det vil jeg gerne have det til igen.
>
> Nogen der kender et software til at styre den slags med ?

Og du er sikker på, at du ikke gav Nero lov?

Fra : Max

Dato : 11-03-07 20:03

Hej Hans

> Og du er sikker på, at du ikke gav Nero lov?

Ja, det er jeg temlig sikker på at jeg ikke gjorde.

Men egentlig er det jo også ligegyldigt, det jeg leder
efter er noget der kan ændre det.

--
Max

Fra : Hans

Dato : 11-03-07 20:07

> Hej Hans

> Ja, det er jeg temlig sikker på at jeg ikke gjorde.
>
> Men egentlig er det jo også ligegyldigt, det jeg leder
> [...]
Windows.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-03-07 19:52

> [...]
> det vil jeg gerne have det til igen.
>
> Nogen der kender et software til at styre den slags med ?

Det er en blanding af software og hardware og kaldes menneske, folk læser
ikke de spørgsmål der stilles ved installeling af et program og svarer
bevistløst ja (yes) til alle de stillede spørgsmål. Du må ændre programmet
der skal afspille Audio fra Nero og til din foretrukne CD afspiller f.eks. i
stifinder vælg en audiofil hold shift nede og højreklik og vælg åben med
(open with) og vælg dit program
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Max

Dato : 11-03-07 20:04

Hej Paul

> shift nede og højreklik og vælg åben med (open with) og vælg dit
> program

Det er naturligvis prøvet, det ændre ikke på tingene.

--
Max

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-03-07 20:07

Max skrev:
> [...]
> det vil jeg gerne have det til igen.
>
> Nogen der kender et software til at styre den slags med ?

I kontrolpanel/mappeinstillinger/filtyper kan du angive hvilke filer
skal åbnes med hvad

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Max

Dato : 11-03-07 20:25

Hej Ole

> I kontrolpanel/mappeinstillinger/filtyper kan du angive hvilke filer
> skal åbnes med hvad

Ja, det var meningen, men sådan er windows verdenen jo ikke.

--
Max

Fra : Mogens

Dato : 11-03-07 20:38

Max wrote:
> Hej Ole

> Ja, det var meningen, men sådan er windows verdenen jo ikke.

Det lyder som en gang brokkeri. Svaret må vel været fyldestgørende til
at få Windows til at vælge netop det program du ønsker skal eksekvere en
given filtype. Windows ændrer ikke uden videre dette af sig selv, så er
du komme til at lave et forkert valg, så er det her du kan omgøre det.

Mogens

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-03-07 21:00

> Hej Ole

> Ja, det var meningen, men sådan er windows verdenen jo ikke.
>
> --
> Max

Du har husket at krydse i brug altid dette program
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Max

Dato : 11-03-07 21:56

Hej Paul

> Du har husket at krydse i brug altid dette program

Som jeg har fortalt tidligere i tråden, så er det ikke så simpelt,
selve filtypen CDA bliver fint spillet i CDplayer når jeg dobbelt-
klikker på dem. Men når jeg smider en CD i drevet, ja så starter
Nero og spiller CD'en. Hvis jeg sætter WinAmp op til at spille
CD'er, ja så starter den og afspiller CD'en, så det kan lade
sig gøre at bestemme, men jeg ved bare ikke hvor.

--
Max

Fra : Jack

Dato : 11-03-07 23:03

> Hej Paul

> Som jeg har fortalt tidligere i tråden, så er det ikke så simpelt,
> selve filtypen CDA bliver fint spillet i CDplayer når jeg dobbelt-

Åben denne computer, højreklik på dit cdrom drev, vælg fanebladet
automatisk afspilning. Der burde du kunne vælge

Fra : Jack

Dato : 11-03-07 23:10

UPS manglede noget

Åben denne computer, højreklik på dit cdrom drev,vælg egenskaber, vælg

Fra : Max

Dato : 11-03-07 23:13

Hej Jack

> Åben denne computer, højreklik på dit cdrom drev, vælg fanebladet
> automatisk afspilning. Der burde du kunne vælge

Intet faneblad til automatisk afspilning der.

--
Max

Fra : Jack

Dato : 11-03-07 23:15

læs lige min followup, jeg manglede vælg egenskaber

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-07 23:29

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev :

>læs lige min followup, jeg manglede vælg egenskaber

Findes ikke i Win 2000.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jack

Dato : 11-03-07 23:34

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Findes ikke i Win 2000.

ok... lorte pgr.

Fra : Madsen58

Dato : 11-03-07 23:37

Max wrote:

> [...]
> CD'er, ja så starter den og afspiller CD'en, så det kan lade
> sig gøre at bestemme, men jeg ved bare ikke hvor.

Under denne computer finder du dit cd drev og højre klikker på det vælger
"Egenskaber" videre til "Automatisk afspilning", vælger "Musik cd" i rulle
menu under handling vælges det program du vil anvende til afspilning, husk
også at sætte mærke i "Vælg en handling, der skal udføres."
--
Hilsen Madsen

Fra : Max

Dato : 12-03-07 08:06

Hej Madsen

> vælger "Egenskaber" videre til "Automatisk afspilning", vælger "Musik
> cd" i rulle menu under handling vælges det program du vil anvende til

Muligheden eksistere ikke i win2000.

Mvh Max

Fra : JJ

Dato : 11-03-07 21:02

> Hej Ole

> Ja, det var meningen, men sådan er windows verdenen jo ikke.
>
> --
> Max

Hej Max

Når du med højreklik har svaret på "vælg program" skal du huske at gå lidt
længere ned i vinduet og sætte "x" i vælg dette program hver gang.

Lad mig lige høre om du kan følge mig, og om det hjalp?

Hilsen
Jørgen

Fra : Rado

Dato : 12-03-07 00:54

On Sun, 11 Mar 2007 19:33:53 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>det vil jeg gerne have det til igen.
>
>Nogen der kender et software til at styre den slags med ?

Er der ikke et sted hvor man kan slå det til/fra i Nero ShowTime
(under Options eller Preferences, whatever?

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Max

Dato : 13-03-07 20:18

Hej Rado

> Er der ikke et sted hvor man kan slå det til/fra i Nero ShowTime
> (under Options eller Preferences, whatever?

Jeg kan love dig at alle muligheder er undersøgt.

--
Max

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-03-07 11:55

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej
>
> Jeg bruger Windows 2K og er træt af at nogle programmer bare
> overtager filer og opgaver uden de er blevet bedt om det.

Javel! Du bruger W2K, men er disken osse formatteret til NTFS?

Fra : Hans

Dato : 12-03-07 12:11

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Javel! Du bruger W2K, men er disken osse formatteret til NTFS?

Er det noget nyt, at en cd kan være formateret med NTFS?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-03-07 15:48

Hans <hans@susaa.xx> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det noget nyt, at en cd kan være formateret med NTFS?

Hvorfor er det relevant, når tilladelserne gælder programmer?