Problemer med positioner
Fra : Dimsen

Dato : 12-03-07 00:02

Hejsa. Jeg har problemer med positioner med tekst.

Altså, når jeg har skrevet i " text " ( f.eks. test ) og udført
formularen i koden her nede, så skriver den extra indhold, uden
at overwrite det hele. F.eks. når der allerede står " 123 " i
wroted.htm, så kommer der til at stå: " 123 start test slut ".
Jeg vil ha´ den skal gøre det her i stedet: " start test slut 123
"

<?php
$fp = fopen("wroted.htm", "a+");
error_reporting(E_ERROR|E_WARNING);
fwrite($fp, " start ".$_POST["text"]." slut ");
?>
<form action="cantoverwrite.php" method="post">
<input type="text" name="text">
<input type="submit">
</form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dimsen

Dato : 12-03-07 00:59

Oops. Action er lige forkert. Det er sådan den skal se ud:

action="wroted.htm"

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 12-03-07 04:13

Dimsen wrote:
> $fp = fopen("wroted.htm", "a+");

Fra manualen:

a+: Open for reading and writing; place the file pointer at the *end* of
the file. If the file does not exist, attempt to create it.

Men eftersom du kan åbne til både læsning og skrivning kan læse, rewinde
og skrive igen.

Bemærk dog at: (og det er sku en fejl i manualen at det ikke lige står
det rigtige sted) If you have opened the file in append ("a" or "a+")
mode, any data you write to the file will always be appended, regardless
of the file position.

Så du skal altså åbne med r+, derefter læse med fgets, derefter bruge
http://dk2.php.net/rewind og derefter fwrite.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Dimsen

Dato : 12-03-07 19:22

Har prøvet. Der sker ikke en skid.

Kan du hurtigt skrive en PHP kode?

Fra : Martin

Dato : 13-03-07 14:02

Dimsen wrote:
> [...]
> $fp = fopen("wroted.htm", "a+");
> error_reporting(E_ERROR|E_WARNING);
> fwrite($fp, " start ".$_POST["text"]." slut ");

file_put_contents("wroted.htm",file_get_contents("wroted.htm")." start
".$_POST["text"]." slut ");

Værsågod, 1 stk oneliner