Færdigpakke/WAMP
Fra : jsa

Dato : 11-03-07 16:13

Hejsa
Jeg søger en WAMPserver, som at jeg kan sætte op INDEN installation!.
Forstået på den måde, at jeg har behov for at ændre/justere div.
ini.filer, passwords osv. for dernæst at sende installationsfilen til
en kammerat(der er fuldstændig "php/apache-dum"), således at mit
script fungerer efter endt installation hos ham. herunder MySql osv.

Findes der en sådan installation derude?. eller kan man "ompakke" en
af de normale WAMP-pakker?.

På forhånd tak
JCSAndersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 12-03-07 13:37

jsa <jsa@wkk.dk> skrev Sun, 11 Mar 2007 16:13:26 +0100

>Findes der en sådan installation derude?. eller kan man "ompakke" en
>af de normale WAMP-pakker?.

Du kan installere Xampp eller Xampplite udelukkende med relative stier
og henvisninger på en ekstern harddisk, eller sågar på en USB-pen, så
den umiddelbart kan flyttes fra een computer til en anden.

Fremgangsmåden er lidt anderledes end den normale, men faktisk akurat
lige så nem. Du skal bare bruge Zip-versionen og ikke
msi-installer-versionen.

Pak den ud i roden af det pågældende drev
kør *ikke* "setup_XAMPP.bat" eller nogen andre setupfiler.
Start Apache og Mysql og du er i luften på localhost.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/