Jeg ønsker at sætte en linie ved skift af ~
Fra : John Sarby

Dato : 11-03-07 17:27

Hej.
Jeg ønsker at kunne sætte en streg hvergang et kontraktnummer
ændres.
Eks.
400
400
streg
401
streg
402
402
402
streg
osv.
Er der en der har de vise sten, da jeg er gået istå.
MVH

John

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-03-07 19:07

On 11 Mar 2007 16:26:58 GMT, John Sarby <playtime@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>streg
>osv.
>Er der en der har de vise sten, da jeg er gået istå.

Hej John,

Hvis vi antager, at du henter værdierne fra et RecordSet:
Dim intNummer, intNummerGammel
intNummerGammel = 0

Do While Not objRs.Eof
intNummer = objRs("Nummer")

If intNummer <> intNummerGammel Then
Response:Write "streg"
intNummerGammel = intNummer
End If

Response.Write intNummer & "<br>"
objRs.MoveNext
Loop

Muligvis ser din loop anderledes ud, men princippet er det samme:
- Sæt en "før-værdi".
- Sammenlign den nye værdi med den.
- Hvis der er forskel, udskrives en streg, inden den nye værdi udskrives
+ der sættes en ny før-værdi.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU
Demonstrér 17. marts: www.nejtilkrig.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-03-07 19:30

On Sun, 11 Mar 2007 19:07:19 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote:

>Hej John,
>
>Hvis vi antager, at du henter værdierne fra et RecordSet:
> [...]

Undskyld en tastefejl:
Response.Write "streg"

> [...]
>- Sæt en "før-værdi".
>- Sammenlign den nye værdi med den.
>- Hvis der er forskel, udskrives en streg, inden den nye værdi udskrives

Good luck,
Jørn

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 11-03-07 19:46

hej John,

"John Sarby" <playtime@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> streg
> osv.
> Er der en der har de vise sten, da jeg er gået istå.

ja jeg har da løsningen om den så er vis det kan nok diskuteres.

nu fortæller du jo intet om hvor de konto nr kommer fra eller hvilket sprog
eller noget,så dette her bliver ikke direkte kode men "tekst kode"

du laver en variabel der kan indeholde et konto nummer hver gang du står med
et konto nummer

string forige-konto = ""
udskriv konto
set forige-konto = konto
så længe der er flere kontoer gør
(
hvis (konto ikker er lig forige-konto) så gør
udskriv streg
udskriv konto
ellers
udskriv konto
set forige-konto = konto
)

tja det skulle virke.

håber det hjælp, mvh Morten

Fra : John Sarby

Dato : 11-03-07 21:31

Morten Dall Darmer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> tja det skulle virke.
>
> håber det hjælp, mvh Morten
>
> Jeg takker for jeres hjælp - jeg vil prøve at arbejde med de løsninger i
omtaler - jeg vil se om jeg kan nå det idag.
Tak

Fra : John Sarby

Dato : 11-03-07 22:39

Har fået det til at virke - Tusind Tak for hjælpen