Mystisk menuproblem
Fra : Inga Schmidt

Dato : 12-03-07 15:49

Jeg har hentet en dropmenu
(http://www.cssplay.co.uk/menus/drop_examples.html) og
umiddelbart virker det ok. Men når 'a href' er f.eks. index.asp
opstår der et stort 'hul' hen til næste menupunkt. Hvis jeg
ændrer det til .html er der ingen problem. Det gælder både i
FireFox og IE7.
Er der nogen, der kan hjælpe, inden mit hår bliver helt hvidt?
Kan ses (altså ikke håret) på:
http://www.webdesign-nord-teststed.dk/test/

Mvh Inga

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-03-07 16:23

Inga Schmidt skrev:

> Er der nogen, der kan hjælpe, inden mit hår bliver helt hvidt?
> Kan ses (altså ikke håret) på:
> http://www.webdesign-nord-teststed.dk/test/

Start med at validere siden. Du har glemt at lukke et li-element.

Umiddelbart virker den menu du har hentet unødigt kompliceret - med
spandevis af conditionals placeret inde i selve menuen. Det kan
sagtens fungere alligevel, men risikoen for at lave en fejl er høj.
Sammenlign evt. med koden til mhalist -
<http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/> - hvor den
bagvedliggende liste ikke behøver specielle tricks for at fungere i
forskellige browsere.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-03-07 19:25

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> <http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/> - hvor den
> bagvedliggende liste ikke behøver specielle tricks for at fungere i

Eller måske
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks12a.html
der virker uden andet JavaScript end Peter Nederhoffs
whatever:hover htc-fil, for så vidt angår IE <7

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Inga Schmidt

Dato : 13-03-07 11:14

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Start med at validere siden. Du har glemt at lukke et li-element.

Pinligt
Den validerer nu, men det var ikke problemet.
> [...]
> spandevis af conditionals placeret inde i selve menuen. Det kan
> sagtens fungere alligevel, men risikoen for at lave en fejl er

I har da ret i, at jeg bare kan bruge en anden dropmenu, men lidt
stædig er man vel også.
Det viste sig at være et IE5 hack, der var årsag. Men hvorfor f.....
virker det så på IE7 og FireFox?

Mvh Inga