imagemap med overlib-funktion
Fra : Meco

Dato : 12-03-07 20:48

Hej.

Jeg har et familiebillede, hvor jeg ved mouseover over hver person kunne
tænke mig, der fremkommer en lille textbox med hver deres navne - Lidt a la
overlib.

Har ledt på nettet uden held, så mon der findes en løsning ?

Hilsen Marco
http://www.kolonihaveportal.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-03-07 21:18

"Meco" <meco@ofir.dk> skrev :

>Jeg har et familiebillede, hvor jeg ved mouseover over hver person kunne
>tænke mig, der fremkommer en lille textbox med hver deres navne - Lidt a la
>overlib.

Det simple er at bruge title på et imagemap..

<area href="#" shape="rect" coords="0,0,100,200" title="Navn">

Kode til imagemap kan ses på http://www.html.dk/artikler/00024/.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx,René

Dato : 13-03-07 07:01

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Meco

Dato : 13-03-07 09:06

"Kerim Ellentoft" skrev:

> Det simple er at bruge title på et imagemap..
> <area href="#" shape="rect" coords="0,0,100,200" title="Navn">

Ja, den havde jeg selv tænkt på, men med f.eks. Overlib kan du jo formatere
popup´en. Jeg kan bare ikke få det til at virke over et billede med spots.

Fra : Meco

Dato : 13-03-07 14:35

"Meco" skrev:

> Ja, den havde jeg selv tænkt på, men med f.eks. Overlib kan du jo
> formatere popup´en. Jeg kan bare ikke få det til at virke over et billede
> med spots.

Jeg har nu brugt sitemap og title og det fungerer ok - Kunne bare ha´ tænkt
mig det andet.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-03-07 18:22

"Meco" <meco@ofir.dk> skrev :

>Jeg har nu brugt sitemap og title og det fungerer ok - Kunne bare ha´ tænkt
>mig det andet.

Du kan jo prøve at se, om du kan bruge dette her:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/imagetooltip.htm

I eksenplet er det på en tekst, men det kunne ligeså godt være et
billede og i det vindue, der kommer frem, behøver der jo ikke
være et billede.

<area href="#" onmouseover="doTooltip(event,0)"
onmouseout="hideTip()" shape="rect" coords="0,0,100,200">

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx,René

Dato : 13-03-07 18:33

Fra : Meco

Dato : 13-03-07 19:01

"Kerim Ellentoft" skrev:

> [...]
> være et billede.
>
> <area href="#" onmouseover="doTooltip(event,0)"
> onmouseout="hideTip()" shape="rect" coords="0,0,100,200">

Jeg tror bare ikke, det kan bruges over flere punkter på et billede som i
imagemap.

Fra : Meco

Dato : 13-03-07 19:49

"Kerim Ellentoft" skrev:

> [...]
> være et billede.
>
> <area href="#" onmouseover="doTooltip(event,0)"
> onmouseout="hideTip()" shape="rect" coords="0,0,100,200">

Takker mange gange Kerim, det kan sagtens bruges.