Asrock K7S41GX - hvilke ram?
Fra : Erling S.

Dato : 12-03-07 17:47

En i min familie har et sådant bundkort.
Ifølge manualen kan den køre med PC-2700 og PC-2100 DDR ram.

I stedet for de 256 mb. PC-3200, som bundkort var "født med" fra
starten, købte hun 1 stk. 512 mb. PC-3200 DDR ram (Kingston) fra Getmore.

Jeg jeg installerede rammen for hende, virkede den ok, men det varede
ikke længe før jeg fik blå skærm (windows xp).
Herefter teede maskinen sig meget mærkeligt, og det endte med, at den
gik helt ned og jeg måtte tage den nye ramkreds ud og bytte den om med
den gamle.
Den gamle ram blev fra starten pillet ud af bundkortet og har ikke
siddet sammen med den nye ram.

Da maskinen i forvejen havde 1 x 256 mb PC-3200 DDR-ram installeret,
gik jeg ud fra, at 1 x 512 mb Kingston PC-3200 DDR-ram også skulle kunne
køre ok.

Kan der være tale om en ram-fejl, eller er den bare ikke kompetibel.

Getmore kan kun henvise til AS-rocks hjemmeside, men den er nede lige p.t.

Nogen, der har tips til, hvad vi kan gøre?

mvh
Erling S.

Fra : Peter

Dato : 12-03-07 22:33

"Erling S." <erling.nospam@xmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle.
> Den gamle ram blev fra starten pillet ud af bundkortet og har ikke

Prøv rammen i en anden maskine.
Rammen kan være defekt eller inkompatibel.
Prøv med et andet fabrikat.

På et tidspunkt noget tilbage, havde Kingston store problemer med netop
512Mb DDR ram blokke - det skulle vel ikke være et af dem du har fået.

PeterB