Ekstern harddisk uden strømforsyning = LaC~
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 12-03-07 19:20

Hej

Leder efter en ekstern harddisk, der kan køre uden 230V adapter.

Efter at have rodet edbpriser.dk igennem, syntes jeg kun at finde
mærket LaCie, der opfylder dette. Kan det passe ?

Hvad er hurtigst i den virkelige verden: USB 2.0 eller Firewire400 ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Per

Dato : 12-03-07 19:43

mbk112@hotmail.com wrote:
> Hej
>
> Leder efter en ekstern harddisk, der kan køre uden 230V adapter.
>
> Efter at have rodet edbpriser.dk igennem, syntes jeg kun at finde
> mærket LaCie, der opfylder dette. Kan det passe ?

Stort set de fleste 2,5 tommers HD kan køre uden seperat strømforsyning.

Alle 3.5 tommers skal bruge ekstern strøm.

> Hvad er hurtigst i den virkelige verden: USB 2.0 eller Firewire400 ?

Kommer an på hvad du flytter -

mange forskellige filer ad gangen så er FW400hurtigst

Store filer (film mv) og ikke så mange ad gangen så er USB" hurtigst.

USB2 er vist på 480 mb/sek og FW 400 mb/sek - På papiret

/Per

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 13-03-07 14:31

> Kommer an på hvad du flytter -
>
> mange forskellige filer ad gangen så er FW400hurtigst
>
> Store filer (film mv) og ikke så mange ad gangen så er USB" hurtigst.
>
> USB2 er vist på 480 mb/sek og FW 400 mb/sek - På papiret

Kan ikke rigtig finde nogle diske, der har FW800. Er det fordi, at
FW800 standarden ikke er særligt udbredt?

mvh
Michael Kristensen

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 13-03-07 14:44

> Kommer an på hvad du flytter -
>
> mange forskellige filer ad gangen så er FW400hurtigst
>
> Store filer (film mv) og ikke så mange ad gangen så er USB" hurtigst.
>
> USB2 er vist på 480 mb/sek og FW 400 mb/sek - På papiret

Kan ikke finde nogle diske med FW800. Er det fordi det ikke er en
særlig udbredt standard?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Per

Dato : 14-03-07 08:01

mbk112@hotmail.com wrote:

> Kan ikke finde nogle diske med FW800. Er det fordi det ikke er en
> særlig udbredt standard?

JA - det er jo en ralativ ny standard så det er derfor.

I øvrigt skulle FW ikke belaste CPU i samme grad som som USB2 - så måske det
kan hjælpe på dit valg - Mine eksterne Maxtor kører både FW400 og USB2 - og
det kan anbefales

/Per