Andet multimedie
bentjuul 3670
Producere PDF fil med kun en pantone farve~
Fra : Heini Svangren Gutte~

Dato : 12-03-07 21:13

Jeg skal bestille nogle kuverter, og har lidt bøvl med at få lavet en pdf
uden CMYK farver.
Jeg bruger InDesign CS2 og har et logo som jeg har lavet i Illustrator. Både
logo og tekst inde holder kun den ene pantone farve (både i 100%, 75%, 50%
med mere), men når jeg exporterer til pdf ser det ud til at pdf'en
indeholder CMYK farverne. En preflight i InDesign siger at der er 4
processfarver og en spot farve.

Da tryk prisen er væsentligt billigere når det er 1-farvet tryk foretrækker
jeg dette...

Er der nogen der kan lede mig på rette spor, eller henvise til et (gerne
online) trykkeri der ikke er blege for at hjælpe en fattig forening lidt på
vej.

Hilsen Heini

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-03-07 03:31

On Mon, 12 Mar 2007 21:12:49 +0100, "Heini Svangren Guttesen"
<svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
>med mere), men når jeg exporterer til pdf ser det ud til at pdf'en
>indeholder CMYK farverne. En preflight i InDesign siger at der er 4

Ikke at jeg aner en dyt om farver, men i tråden:

Subject: Stor farveforskel fra InDesign til PDF
From: Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid>
Date: Fri, 16 Feb 2007 11:48:05 +0100

- kom der et svar på et (måske) lignende spørgsmål:
------------
Den sidste forskel kom i øvrigt væk
ved at vælge "Uændret" under Avanceret i PDF-eksport-
indstillingerne.
------------

Måske det kan redde din farve?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU
Demonstrér 17. marts: www.nejtilkrig.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 13-03-07 09:39

Heini Svangren Guttesen wrote:
> [...]
> 75%, 50% med mere), men når jeg exporterer til pdf ser det ud til at
> pdf'en indeholder CMYK farverne. En preflight i InDesign siger at der er

En lille feature jeg tit bruger i InDesign for at tjekke den slags er
Separations Preview (Shift+F6)

Du sætter view til separations, og slår din spot farve fra. Hvis der
stadig er noget på papiret er det fordi der er andre farver.

Husk at sætte dit output til 'unchanged' når du laver pdfen, ellers
bliver de ændret til cmyk.

Mvh
Martin