Hjælp til simpel formular
Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 10:51

Jeg er ude af træning med at lave hjemmesider og har aldrig brugt ASP. Nu
skal jeg lave en simpel formular, hvor jeg af forskellige grunde ønsker at
benytte serverside, bl.a. for at skjule modtageradressen for spamrobotter.

Her er hvad formularen skal indeholde:

1. De sædvanlige felter til navn, adresse m.m.
2. Et antal varelinier med bekrivelse og pris
3. Sammentælling af de bestilte varer (samlet pris)

Outputtet må gerne blive formatteret, så sælgeren modtager det i en
overskuelig mail i MS Outlook eller MS Outlook Express - gerne i
HTML-format så det er opstillet pænt kolonner.

Der skal sendes en kopi af bestillingen til kunden. Output til skærm ved
submit er ikke påkrævet.

For god ordens skyld bør jeg vel forklare, at der ikke er tale om en
bindende bestilling og online betaling. Opfølgning af ordren vil
efterfølgende foregå pr. telefon, hvorunder de fornødne aftaler træffes.

Har lavet en simpel skitse her: http://www.towle.dk/formeksempel.html. Her
er den anvendt checbokse ud for hver vare, da der (normalt) kun vil blive
bestilt en af hver, men felter til indgivelse af antal, vil nok være en god
ide, trods alt.

Det er det eneste jeg skal have lavet i overskuelig fremtid. Skal jeg til
at sætte mig ind i ASP, købe tykke bøger og gå på kursus bare for det,
eller er der en der synes det kunne være sjovt at hjælpe mig med det?

Gerne henvisninger til relevante eksempler, artikler og tutorials - helst
på dansk.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen