E-Mail
webnoob 5265
Kan jeg bruge IMAP til at "uploade" min ma~
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-03-07 09:08

Hej,

Jeg er i gang med at skifte emailhosting-leverandør og kører i dag POP3 op
mod min nuværende leverandør (min email-app hedder Courier og kan kun køre
POP3).

Jeg kører i dag sådan at jeg har de fleste mails i min inbox liggende på
serveren - når de slettes lokalt sletter jeg dem også på serveren. Så har
jeg en vis sikkerhed for at hvis jeg mister min lokale kopi, så ligger mine
mails på serveren og omvendt. Dog har jeg ikke min lokale mappestruktur på
serveren.

Nu skal jeg skifte leverandør og vil selvfølgelig gerne have mine mails på
serveren med over til den nye leverandør. Min tanke var at hente alle mails
på den gamle server med en IMAP mailklient for derefter at synkronisere dem
op mod den nye server ved at skifte servernavn mv. Kan det lade sig gøre?

Jeg er klar over at jeg nok må oprette mappestrukturen manuelt, men det kan
jeg leve med - jeg har tænkt mig at skifte til en IMAP kompatibel
mailklient samtidig, så mappestrukturen holdes ved lige fremover

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: news at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 11-03-07 11:16

Kenneth Darling Soerensen skrev:

> [...]
> mails på serveren og omvendt. Dog har jeg ikke min lokale mappestruktur på

En god måde at gøre det på

> [...]
> op mod den nye server ved at skifte servernavn mv. Kan det lade sig gøre?

Hvis du kan se begge mailbokse samtidig - helst i samme mail program, så
ser jeg det som blot at markere og kopiere emailsne fra et sted til et
andet.

> Jeg er klar over at jeg nok må oprette mappestrukturen manuelt, men det kan
> jeg leve med - jeg har tænkt mig at skifte til en IMAP kompatibel
> mailklient samtidig, så mappestrukturen holdes ved lige fremover

Der findes utvivlsomt en mængde værktøjer der kan gøre det for dig
automatisk, men manuelt vil virke og du ved hvordan.

/Andreas