Styringsgruppen skal selv skrive nyheder p~
Fra : JEK

Dato : 10-03-07 22:23

Hej i gruppen

På denne cross side
http://www.mimicross-danmark.dk/
skal styringsgruppen SELV kunne indtaste nyheder på siden (ca. 8 personer)
således at
webmasteren ikke "dør" i opdateringer - nogle forslag
hvordan sådan en opgave løses ?

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen.

JEK

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-03-07 01:12

JEK wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> webmasteren ikke "dør" i opdateringer - nogle forslag
> hvordan sådan en opgave løses ?
>
> Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen.

Hej

Et loginsystem hvor de ca 8 kan logge ind, og derefter komme ind på en side
hvor de kan indsætte nyheden.
Men det kræver at i kan køre ASP eller PHP og database.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-03-07 01:59

On 11 Mar 2007 00:11:56 GMT, Per Rasmussen <jegskal@givedig.dk> wrote:

>Et loginsystem hvor de ca 8 kan logge ind, og derefter komme ind på en side
>hvor de kan indsætte nyheden.
>Men det kræver at i kan køre ASP eller PHP og database.

Og eftersom siden ser ud til at være skrevet i PHP, så er det nok bedst
at spørge i PHP-gruppen:
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj
ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU

Fra : JEK

Dato : 11-03-07 09:58

Hej Jørn

Har postet mit indlæg i dk.edb.internet.webdesign.serverside.php - men
siderne er IKKE
skrevet i php - da jeg skulle købe webhotel fik man muligheden at vælge
mellem asp eller php,
og efter at have læst forskellige meninger i nyhedsgruppen valgt jeg php -
er desværre ikke nået
så langt endnu at jeg kan skrive php sprog ej heller arbejde med databaser.

Men jeg kan godt se det er løsningen - så det må blive et par timer foran
computeren med
søgning og et besøg på biblioteket.

Med venlig hilsen og god søndag
JEK

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 11-03-07 14:41

> [...]
> webmasteren ikke "dør" i opdateringer - nogle forslag
> hvordan sådan en opgave løses ?
>
> Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen.

Du behøver ikke lave endnu en dyb tallerken, sådan en "dims" hedder et cms
system.
Se f.eks. http://fullxml.dk som har et OpenSource system hvor du kan oprette
alt det du overhovedet kan komme i tanke om på en webside.
Det kræver go-gammeldaws asp og er let at installere og vedligeholde.

//njh
http://newcomtech.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 11-03-07 17:39

Niels-Jørgen Hvidberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> alt det du overhovedet kan komme i tanke om på en webside.
> Det kræver go-gammeldaws asp og er let at installere og vedligeholde.

Det er rigtigt man kan også kalde såden en "dims" for et CMS, men desværre er
problemet med de fleste CMS at der er tonsvis af valideringsfejl, så man siger
tak for kaffe.
Man kan udmærket klare det uden en sådan dims, og i virkerligheden er det ikke
særlig svært.