MS Windows
briani 27239
Afinstallere en OEM installation af XP
Fra : Dan Andersen

Dato : 09-03-07 20:54

Hvorledes afinstalleres en OEM installering på en bærbar uden at miste org.
drivere?

Sagen er en bekendt af mig, der har lavet rod med en OEM installation, den
var blevet ustabil. Istedet for at have taget en reetablerings cd fra
starten tager han nu en reetablerings cd fra en helt anden pc og et helt
anden mærke.. Og så går det jo rigtig galt.
Han har nu købt en en helt ny OEM installation for at starte forfra.

Så derfor mit spørgsmål

Iøvrigt rigtig god weekend!

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 10-03-07 00:06

> [...]
> anden mærke.. Og så går det jo rigtig galt.
> Han har nu købt en en helt ny OEM installation for at starte forfra.

Det lyder som noget rigtig rod og det er uden tvivl hurtigere og langt
mindre kompliceret at tage back-up af de filer der skal tages back-up af
(billeder, breve osv.) som der er på maskinen og så starte fra bunden af med
en Fdisk først og så tage den derfra.

> Iøvrigt rigtig god weekend!

I lige måde, glad for at det ikke er mit rod.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.
"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev

Fra : Fietsenmaker

Dato : 10-03-07 08:22

Dan Andersen skrev:
> [...]
> anden mærke.. Og så går det jo rigtig galt.
> Han har nu købt en en helt ny OEM installation for at starte forfra.

Den letteste måde er at højreklikke på denne computer -> egenskaber ->
hardware -> enhedshåndtering.
Nu kan du se hviket hardware der er: lydkort, grafikkort, netkort mv.
Noter det og hent de nyeste drivere over nettet, så kan du installere
dem efter du har installeret windows igen.
Du kan endda være heldig at windows selv genkender dit hardware, men det
er altid bedst at have de seneste drivere fra leverandøren.
Nu ved du hvad du kan få weekenden til at gå med, held og lykke

Fra : Dan Andersen

Dato : 10-03-07 11:30

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>er mange, der ikke ved hvad en OEM licens/installation i virkeligheden er -
>når man ikke får taget den reetablerings CD ved starten!!!
Godt det ikke r min weekend, der skal bruges til det ))

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk