Fluke Wannabe suite?
Fra : Nicolai

Dato : 08-03-07 20:53

Nogen bud på en software suite til windows-platformen der kan lidt af de
flukenetworks kan?

Vi har ikke lige 150k til en analyzer, når vi KAN nøjes med mindre.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-07 08:09

On Thu, 8 Mar 2007 20:53:05 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

> Nogen bud på en software suite til windows-platformen der kan lidt
> af de flukenetworks kan?

Fluke Networks er et firma, der laver mange forskellige produkter.
Mere præcist hvilken funktionalitet leder du efter?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Nicolai

Dato : 09-03-07 11:23

> Fluke Networks er et firma, der laver mange forskellige > produkter.

Vi har kig på
http://www.flukenetworks.com/fnet/en-us/products/EtherScope+Series+II/Overview.htm?currentcategorycode=INET&PID=51393&categorycode=LANH

fordi OptiViewT Series III Integrated Network Analyzer er uden for økonomisk
rækkevidde.

Findes der software der kan noget af det fluken kan? Det halve kan også gøre
det.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 09-03-07 17:53

Nicolai wrote:

> [...]
> Findes der software der kan noget af det fluken kan? Det halve kan også gøre

Spørgsmålet er, om Wireshark (http://www.wireshark.org/) kombineret med
AirPcap (http://tinyurl.com/yyqpro) kan gøre det ønskede for dig. Dog
vil du næppe se defekte pakker på nettet, hvilket Fluke-tingen vil give
dig, idet de normalt frasorteres af netkort og/eller driver.

Men Wireshark kan du i det mindste downloade og prøve gratis for at se,
om det er godt nok til dit behov.

--
Jens

Fra : Nicolai

Dato : 09-03-07 19:31

> Men Wireshark kan du i det mindste downloade og prøve gratis for at se, om
> det er godt nok til dit behov.

svjv er wireshark = etherreal ik?

Hvis det er korrekt er det jeg søger nok nærmere en decideret
software-suite - altså en pakke med en masse netværks-tools som kan det
fluken kan.

Jeg har svært ved at få bevilget de 150k...

Fra : Jens Fallesen

Dato : 09-03-07 20:30

Nicolai wrote:

> svjv er wireshark = etherreal ik?

Jo, Ethereal-udviklen stoppede for et års tid siden, hvor alle
udviklerne i stedet startede Wireshark-projektet baseret på samme kode
(meget kort fortalt grundet rettigheder til navnet Ethereal).

> Hvis det er korrekt er det jeg søger nok nærmere en decideret
> software-suite - altså en pakke med en masse netværks-tools som kan det
> fluken kan.

Wireshark indeholder faktisk en række gode værktøjer, omend den ikke har
Flukes hurtige "her og nu"-overblik.

--
Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-03-07 10:01

On Fri, 9 Mar 2007 11:22:46 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

> Vi har kig på
> http://www.flukenetworks.com/fnet/en-us/products/EtherScope+Series+II/Overview.htm?currentcategorycode=INET&PID=51393&categorycode=LANH

En del af funktionerne kan du sagtens få (og/eller købe) på pc, men
den kan mange forskellige ting og matches ikke af noget enkelt
(gratis) produkt til en pc. Bl.a. kan den lave RFC2544 performance-
tests, og det kan man slet ikke gøre (pålideligt) under Windows, i
hvert fald ikke uden hardware-assist.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert