FeltNavn
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 08:41

Hej NG

Access 2003.
Er der ikke en smart måde at indlæse mange feltnavne til brug for overskrift
i en tabel...

Altså noget i denne stil:

<th>RS("FeltNavn")</th>

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-03-07 13:19

On Fri, 9 Mar 2007 08:40:48 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

>Access 2003.
>Er der ikke en smart måde at indlæse mange feltnavne til brug for overskrift
> [...]

Nu ved jeg ikke helt præcist, hvad du ønsker, men hvis du kender
antallet af felter, kan du udskrive dine feltnavne med:

For k = 0 To intCols - 1
Response.Write "<th>" & objRs(k).Name & "</th>"
Next

Du bruger altså felternes numre (startende med 0) og henter med
egenskaben "Name".

Felternes numre fremkommer af den rækkefølge, de står i din
forespørgsel.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj
ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU

Fra : Erling

Dato : 09-03-07 13:38

"Jørn Andersen" skrev

> Nu ved jeg ikke helt præcist, hvad du ønsker, men hvis du kender
> antallet af felter

Hvis man ikke lige bruger "SELECT * ....." vil antallet af felter vel være
kendt.

Ellers kunne man måske bruge noget i stil med
data = objRS.Getrows
intcols = Ubound(data,1)
For x = 0 to intcols
....... Udskriv navne
Next

/Erling

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-03-07 14:01

On Fri, 9 Mar 2007 13:38:01 +0100, "Erling" <erling_nospam@nvn.dk>
wrote:

>Hvis man ikke lige bruger "SELECT * ....." vil antallet af felter vel være
>kendt.

Ja, som regel, men der kan også være andre tilfælde - fx en pivot-tabel.
Her vil man ikke altid kende antal felter.

>Ellers kunne man måske bruge noget i stil med
>data = objRS.Getrows
>intcols = Ubound(data,1)
>For x = 0 to intcols
>...... Udskriv navne
>Next

Ja, den har jeg også brugt.

En anden metode er:
intCols = objRs.Fields.Count
- hvis man ikke har noget at bruge sit .GetRows-array til.

Mvh. Jørn

Fra : Erling

Dato : 10-03-07 10:01

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> En anden metode er:
> intCols = objRs.Fields.Count
> - hvis man ikke har noget at bruge sit .GetRows-array til.

objRs.Fields.Count
Den kendte jeg ikke. Tak for hintet.

/Erling

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 19:05

> [...]
> antallet af felter, kan du udskrive dine feltnavne med:
>
> For k = 0 To intCols - 1
> Response.Write "<th>" & objRs(k).Name & "</th>"

Dette giver alle data i rs...
Det jeg gerne vil have er overskriften i kolonnerne i tabellen....(altså
ikke data i tabellen)
Hilsen
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-03-07 01:26

On Sat, 10 Mar 2007 19:05:20 +0100, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Dette giver alle data i rs...

Nej.
Hvis der er 6 felter (intCols = 6), får du 6 kolonnenavne i din tabel.
Og ikke mere.

>Det jeg gerne vil have er overskriften i kolonnerne i tabellen....(altså
>ikke data i tabellen)

Og det får du også med ovenstående loop - medmindre du da putter den ind
i en anden loop, som hiver data ud.

Mvh. Jørn

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 02:03

> Nej.
> Hvis der er 6 felter (intCols = 6), får du 6 kolonnenavne i din tabel.
> Og ikke mere.

Ja det korrekt - tak for det...
Bjarne