Harddiske - hvor varme ?
Fra : Simon

Dato : 01-07-01 22:19

Hejsa,
Hvor varme må mine IBM 45GB 75GXP (IDE100) diske blive ?
jeg har 5 af dem i et AOpen HX08 kabinet, og har sat temp. målere på 3 af
dem,
de ligger omkring 48C - selvom der sidder 2 stk. 80mm fans og spytter luft
direkte ind på dem..... :(
(de er automatiske fans, starter ved alt over 40C) - bør jeg sætte dem til
udsugning istedet ?
og hvis skallen på HDD'en er 48C så må den da være meget varm inden i ??

tak for hjælpen !

mvh.Simon

Fra : hgrlib_remove@post9.~

Dato : 10-07-01 23:01

On Sun, 1 Jul 2001 23:19:12 +0200, "Simon" <guden@iname.com> wrote:

Aner det ikke - står der noget på IBM's WEB?

Mine gamle IBM DTTA-diske (5400rpm) bliver kun omkring 32-33C ved en
rumtemperatur på 25C.

Jeg har også en 10.000rpm Seagate SCSI disk - den bliver 45-46C også
ved en rumtemperatur på 25C. Lige under den disk sidder 2 7.200rpm
Seagate SCSI diske - kender ikke temperaturen på dem.

Jeg har 2 DTTA-diske og 3 SCSI-diske i et HQ08. Af blæsere sidder den
i standard PSU'en og en 80mm oppe i toppen, der blæser ud af
kabinettet.

DTTA-diskene sidder i toppen over PSU'en, mens SCSI-diskene sidder
under 5 1/4" pladserne.

/Henrik

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-07-01 08:39