"Access Denied" i en stump javascript - me~
Fra : Søren Grønnegaard An~

Dato : 09-03-07 21:39

Jeg sidder med følgende problem, og jeg skal ærlige indrømme at
jeg ikke har den fjerneste ide om hvad jeg skal gøre ved det -
eller om jeg i det hele taget KAN gøre noget ved det...

Som en del af betaling på en hjemmeside jeg har med at gøre, er
dennes dankort-del forbundet med et system der hedder quickpay.

Måden det fungerer på er at der åbnes en pop-up hvori der
indtastes div. dankort oplysninger.
Disse post'es til quickpay som gør hvad de nu gør, før de så
redirecter tilbage igen. (igen inde i pop-up'en).
Og her kommer problemet så i følgende linier:
(Og, nej, jeg har ikke skrevet dem... Jeg prøver at fikse det her
fordi det er fredag aften, og vi ikke kan få fat i dem der
faktisk har lavet det...)
<%
      Response.Write "<script language=""JavaScript"">"& VbCrLf
      Response.Write "if(window.opener.closed != true){"& VbCrLf
      Response.Write
"window.opener.document.forms.form.teksten_totalt.value=window.op
ener.document.getElementById('showarea').innerHTML;"& VbCrLf
      Response.Write "window.opener.document.forms.form.submit();"&
VbCrLf
      Response.Write "}"& VbCrLf
      Response.Write "</script>"& VbCrLf
    %>
Og allerede på linien med
"window.opener.document.forms.form.teksten_totalt.value" melder
den "Access Denied".
Bare for at være sikker prøvede jeg også at lave det om til bare
"window.opener.closed" for at se om jeg overhovedet kunne snakke
med "opener", men også det gav tilsyneladende fejl.
Men kun for nogle - for mig virker det fint, for min arbejdsgiver
og andre fåes der "access denied".
Vi kører alle IE7, og jeg har ikke (så vidt jeg ved) ændret på
mine egne sikkerheds-settings...

Jeg må ærligt indrømme at jeg er på dybt vand - jeg aner ikke
hvad jeg skal gøre, eller om jeg KAN gøre noget...

Alle forslag vil være velkomne!

/Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer Bay

Dato : 18-07-07 11:17

Hej Søren,

Jeg faldt lige over dit indlæg og dit problem vagte min interesse.

Vi har et problem der ligner meget dit og vores setup er også
QuickPay i en popup. Efter Quickpay har behandlet
kreditkorttransaktionen er der et javascript i popup der submitter
en form i window.opener.

Enkelte kunder oplever desværre i ny og næ en "Access Denied" fra
popup og form bliver defor ikke submittet, hvilket er et myterium
for mig. Det er efter mange måneders søgen endnu ikke lykkedes at
finde årsagen. Det virker som om, at det lykkedes for en kunde anden
gang de prøver fra samme PC, hvilket jeg syntes er mystisk hvis det
er noget browser setup.

Mit store spørgsmål er så om du har fundet en løsning til problemet?

På forhånd tak.

Christoffer