prøver igen - hjælp til js galleri søges
Fra : christina3018

Dato : 09-03-07 10:08

Hej...

Vil lige høre om der er andre som har forslag/løsninger mit
galleri problem. www.jagthundeklub.dk under galleri --> det er
kun galleriet til marktræning der fungerer. Når man klikker på
thumps'ene skal de åbne i nyt vindue i stor størrelse.

Det er samme kode jeg har brugt i de 3 gallerier. Har dog prøvet
lidt forskelligt med schweiss trænings galleriet men uden at det
gjorde forkel.

Jeg har tjekket mine stier til billedernes placering men der er
ingen fejl der.

Er der nogen som ved hvad der går galt eller som kan poste et
script til mig som har samme funktion som beskrevet øverst??

Håber meget på hjælp
Mvh christina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-03-07 18:36

christina3018 <christina3018@ofir.dk> skrev :

>Er der nogen som ved hvad der går galt eller som kan poste et
>script til mig som har samme funktion som beskrevet øverst??

De virker efter hensigten
(http://www.jagthundeklub.dk/sider/galleri_marktr07.php) hos mig,
hvilken browser bruger du?

Set med IE 7.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : oz3lx,René

Dato : 10-03-07 12:20

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> De virker efter hensigten
> (http://www.jagthundeklub.dk/sider/galleri_marktr07.php) hos mig,
> hvilken browser bruger du?
>
> Set med IE 7.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : christina3018

Dato : 10-03-07 14:23

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> De virker efter hensigten
> (http://www.jagthundeklub.dk/sider/galleri_marktr07.php) hos mig,
> hvilken browser bruger du?
>
> Set med IE 7.

Hej Kerim
Jeg har prøvet med både IE 6 og 7 og med FF. Marktrænings galleriet
virker udemærket. Det er de to andre der ikke gør.

Fra : Leif Neland

Dato : 10-03-07 00:05

christina3018 wrote:
> [...]
> gjorde forkel.
>
> Jeg har tjekket mine stier til billedernes placering men der er

Det er der altså:

Er du 112% sikker på at der ligger billeder her?

http://www.jagthundeklub.dk/sider/galleri/vm_stjagth05/img/vm01.jpg

The requested URL /sider/galleri/vm_stjagth05/img/vm01.jpg was not found on
this server

Det får jeg, når jeg tager linken på et billede, den ikke vil vise, og
kopierer url'en til browserens adresselinie.

Derimod kan jeg godt gå direkte til
http://www.jagthundeklub.dk/sider/galleri/marktr07/img/IMG_4135.jpg

Så der er ikke noget ivejen med javascriptet, filerne er der bare ikke.

Thumbnail og stort billede er hver sin fil.

Leif

Fra : christina3018

Dato : 10-03-07 14:25

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> Så der er ikke noget ivejen med javascriptet, filerne er der bare ikke.
>
> Thumbnail og stort billede er hver sin fil.

Hej Leif
Jeg er mere end 112% sikker på de ligger der! Jeg kan se dem på min ftp og
navnene er som de skal være. Jeg forstår det virkeligt ikke.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-03-07 11:48

christina3018 skrev:
> [...]
>
> Er der nogen som ved hvad der går galt eller som kan poste et
> script til mig som har samme funktion som beskrevet øverst??

Der er sandsynligvis det galt, at din reference til de store
billeder er på formen

galleri/schweisstr07/img/IMG_2710.jpg

mens det korrekte sandsynligvis er

galleri/schweisstr07/img/img_2710.jpg

De to linjer er IKKE det samme.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : christina3018

Dato : 10-03-07 14:28

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Der er sandsynligvis det galt, at din reference til de store
> [...]

Hej Jørgen
Det har jeg tjekket så mange gange og har netop gjort det igen. Jeg
sidder lige og kigger på filerne via ftp nu også.

Det er korrekt angivet stier. Forstår det simpelthen ikke! Æv!

Fra : Leonard

Dato : 10-03-07 16:18

christina3018 <christina3018@ofir.dk> wrote:

>Det er korrekt angivet stier. Forstår det simpelthen ikke! Æv!

Der er forskel på STORE og små bogstaver.

I din kode kalder du dine billeder for .jpg, men dem der ikke vises
hedder .JPG

Enten skal du omdøbe dem eller du skal ændre koden.
--
Leonard

Detected 892k stolen memory

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-07 23:38

Leonard skrev:

> Enten skal du omdøbe dem eller du skal ændre koden.

Ja, det giver altid anledning til problemer med store og
små bogstaver, det skrev jeg engang om på

http://html-faq.dk/1016.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : christina3018

Dato : 11-03-07 10:49

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Der er forskel på STORE og små bogstaver.
> I din kode kalder du dine billeder for .jpg, men dem der ikke vises
> hedder .JPG
> Enten skal du omdøbe dem eller du skal ændre koden.

UPS!! Hvor jeg dog bare sidder og føler mig dum nu!! Har dumt nok kun
kigget på selve filnavnet og ikke endelsen... Men har fået det rettet
nu så det virker bare nu. Takker mange gange!

Hvis nu jeg skal bruge et javascript der bare tilpasser sig billedets
størrelse uden at man definerer det i selve koden, som det gøres i den
kode jeg har brugt. Hvordan gør man så? For jeg kan se jeg får et
problem ved alle de billeder jeg har der er 850px høj og 567px bred.

Findes der ikke et javascript hvor den bare "kigger" på billedet og så
tilpasser vinduet. For ellers er det lidt svært med mit galleri hvor
jeg har både aflange og høje billeder.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-03-07 11:39

christina3018 skrev:

> [...]
>
> Findes der ikke et javascript hvor den bare "kigger" på billedet og så
> tilpasser vinduet. For ellers er det lidt svært med mit galleri hvor

popWin('res/bigpix1.html',261,400);

passerer såvel et filnavn som en bredde og højde
til window.open-funktionen. Kig evt. på eksemplet:

http://www.webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur1904.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-03-07 03:35

christina3018 skrev:

> kigget på selve filnavnet og ikke endelsen

Du bør alligevel kigge på filnavne og kald til disse, som
beskrevet i http://html-faq.dk/1016.asp - så opstår de
problemer aldrig igen.

Du var, som så mange andre, lidt sen til at opfatte det
problem at der er forskel på store og små karakterer på
en server.

Selv skriver jeg altid alting med småt, så opstår den slags
aldrig

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : christina3018

Dato : 13-03-07 13:50

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> en server.
>
> Selv skriver jeg altid alting med småt, så opstår den slags

Så har jeg fået det til at virke. Mange tak for hjælpen alle
sammen :)

Vebel > jeg plejer også kun bruge små bogstaver men den computer
jeg arbejder på lige nu har et billedeprogram installeret der gør
at man ikke kan se om det er fx. jpg eller JPG... Møg irriterende
:) Men det kører bare nu, endnu engang tak

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-03-07 21:08

christina3018 wrote:

> men den computer
> jeg arbejder på lige nu har et billedeprogram installeret der gør
> at man ikke kan se om det er fx. jpg eller JPG

Kan dit ftp-program ikke indstilles til at konvertere alle filnavne til
småbogstaver, når der uploades? Jeg bruger Total Commander til upload og den
konverterer alt - det har jeg vedt den om.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : christina3018

Dato : 14-03-07 12:14

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Kan dit ftp-program ikke indstilles til at konvertere alle filnavne til
> småbogstaver, når der uploades? Jeg bruger Total Commander til upload og den
> konverterer alt - det har jeg vedt den om.

Uh det ved jeg faktisk ikke... Normalt bruger jeg bare ftp.etellerandet.dk i
adresselinjen i IE ellers hvis det ikke virker bruger jeg en sjældent gang
imellem Cute FTP eller WSFTP.

Bruger egentlig tit det bare med adresselinjen, da jeg tit arbejde på mange
forskellige computere i løbet af ugen, hvor jeg ikke bare kan installerer de
programmer jeg nu har lyst til.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-03-07 14:15

christina3018 skrev:

> tit arbejde på mange forskellige computere i løbet
> af ugen, hvor jeg ikke bare kan installerer de
> programmer jeg nu har lyst til.

Du behøver slet ikke at installere noget. Jeg har Total
Commander installeret på min usb-pen, og har på den
måde fuld adgang til alle de ftp-adresser jeg kan tilgå.

Hvad gør du så med alle de servernavne, brugernavne
og adgangskoder - taster du dem ind i adresselinjen
på de maskiner du bruger, og hvor opbevarer du dem?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : christina3018

Dato : 16-03-07 10:08

> [...]
> og adgangskoder - taster du dem ind i adresselinjen
> på de maskiner du bruger, og hvor opbevarer du dem?

Okay... det var jo smart nok! Kunne ske jeg skulle prøve det en
dag så! :) Er der forskel på sikkerheden om hvorvidt man anvender
den ene eller den anden metode?

Hm... opbevarer dem bare i hovedet :) ... Indtil videre i
hvertfald - men har også kun koder til en 4 forskellige sider jeg
skal huske lige nu

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-03-07 13:22

christina3018 skrev:

> Okay... det var jo smart nok! Kunne ske jeg skulle
> prøve det en dag så! :)

Der findes et plugin til Total Commander der hedder
tc2usb - den overfører hele installationen til en usb-pen
med det hele.

> Er der forskel på sikkerheden om hvorvidt man
> anvender den ene eller den anden metode?

Det er så den anden side af sagen. Taster du noget ind
i adresselinjen på en fremmed IE, så ved du ikke hvor
meget der bliver gemt i systemet, og pludselig har
fremmede adgang til din server - det er ikke smart. Som
regel er det gemt som for eksempel:

ftp://domain:kodeord@domain.dk/servermappe/

Her der det mere sikkert med en ftp-program.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : christina3018

Dato : 17-03-07 18:27

> [...]
> regel er det gemt som for eksempel:
>
> ftp://domain:kodeord@domain.dk/servermappe/
>
> Her der det mere sikkert med en ftp-program.

Ahr okay ja det kan jeg godt se :) Jeg takker for hjælpen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-03-07 22:49

christina3018 skrev:

> Vebel > jeg plejer også kun bruge små bogstaver men den computer
> jeg arbejder på lige nu har et billedeprogram installeret der gør
> at man ikke kan se om det er fx. jpg eller JPG.

Er det ikke bare Windows' tåbelige standardindstilling der skjuler
kendte filtyper for brugerne?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : christina3018

Dato : 14-03-07 12:10

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Er det ikke bare Windows' tåbelige standardindstilling der skjuler
> kendte filtyper for brugerne?

Nej det er et billed - redigerings program (tror jeg) - der var
installeret på den computer jeg brugte. Hedder et eller andet med A
og kan ikk lige huske præcist hvad nu, men har nu heller aldrig
kigget nærmere på det :)

Har ingen problemer med at se den korrekte endelse på min egen
computer.