Strømforlængere søges
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-03-07 19:32

Jeg mangler forlængere til følgende to stik:
<http://tgm.dyndns.dk/bundkort/intel/d975xbx2/forlaengere.png>.

2x4 12V-forlængeren har jeg fundet en forhandler af, men det undrer
mig, at man tilsyneladende kun kan finde hovedstrømstiksforlængere
i 20-pins. Kender I et sted, hvor man kan købe 24-pins forlængere?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 10-03-07 01:14

> [...]
> mig, at man tilsyneladende kun kan finde hovedstrømstiksforlængere
> i 20-pins. Kender I et sted, hvor man kan købe 24-pins forlængere?

Jeps. Det forhadte midtdata

Mvh. brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-03-07 10:33

Brian Olesen skrev:

> Jeps. Det forhadte midtdata

Sørme så. :)

2x4 12V-forlængeren har de dog vist ikke. Jeg skrev jo godt nok også,
at jeg havde fundet den et sted, men det havde været smartere at købe
dem begge samme sted mht. portoen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 10-03-07 12:31

> Sørme så. :)
>
> 2x4 12V-forlængeren har de dog vist ikke. Jeg skrev jo godt nok også,
> at jeg havde fundet den et sted, men det havde været smartere at købe
> dem begge samme sted mht. portoen.

ja og egentlig er disse småkabler godt nok dyre rundt omkring.
I gamle dage var sådan noget ikke noget man gav mere end 10 20 kr. for.
Men her i Aalborg har vi ikke længere de de´r hyggelige små computerbikse
med alle mulige og umulige småting.
Om nogle få år er det vel nærmest kun Merlin, Fona, Bilka, og så et par
postordrerfirmaer der er tilbage.
I hvert fald har varehusene godt nok nogle slagtilbud ind imellem.
Vi må jo så bare rage til os så længe vi kan. *gg*

Men du har i hvert fald ret i det med porto. En dims koster måske 30 35 kr
og så koster portoen lige en halvtresser eller mere oveni.

Mvh. brian
Mvh. brian

Fra : Mads

Dato : 10-03-07 15:02

On Sat, 10 Mar 2007 12:31:27 +0100, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

>Men her i Aalborg har vi ikke længere de de´r hyggelige små computerbikse
>med alle mulige og umulige småting.
>Om nogle få år er det vel nærmest kun Merlin, Fona, Bilka, og så et par
>postordrerfirmaer der er tilbage.

Der er da stadig Akademisk Datasalg på Kastetvej.
De har en masse af de småting der er dyre at købe
hjem pr postordre og tit er de også vældigt flinke
til at skaffe ting hjem de ikke har på lager.

( og nej, jeg er ikke ansat i biksen )

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-03-07 13:12

Brian Olesen skrev:

> ja og egentlig er disse småkabler godt nok dyre rundt omkring.

Faktisk ja. Man burde bare købe noget ledning og nogle kronmuffer
og så selv forlænge kablerne, men jeg orker det ikke.

> Men her i Aalborg har vi ikke længere de de´r hyggelige små
> computerbikse med alle mulige og umulige småting.

Dem er der vist i det hele taget ikke mange af tilbage desværre.

> Om nogle få år er det vel nærmest kun Merlin, Fona, Bilka, og så
> et par postordrerfirmaer der er tilbage.

Ja og som ikke aner et klap om, hvad det er de står og sælger.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-03-07 14:52

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
>
> Dem er der vist i det hele taget ikke mange af tilbage desværre.

> Ja og som ikke aner et klap om, hvad det er de står og sælger.

Hvis jeg lige må blande mig så har Studiedata også taget en tur ned af
bakke. Før var det stedet man kunne købe alt af den slags, men sådan er det
ikke mere.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-03-07 18:15

Michael Lund Sørensen skrev:

> Hvis jeg lige må blande mig så har Studiedata også taget en tur
> ned af bakke. Før var det stedet man kunne købe alt af den
> slags, men sådan er det ikke mere.

Pudsigt du nævner det, for Studiedatas webshop var den første jeg
besøgte i min søgen efter de kabler, for de havde nemlig engang en
hulens masse af den slags, men nej.

--
Hilsen
Madsen