Printer og papir?
Fra : Jubii

Dato : 09-03-07 13:28

Jeg leder efter en printer der kan printe på papir/karton på 200-220 g/m².
Det er bare svært fordi de tekniske specifikationer på f.eks. laserprintere man
evt. kan læse ikke indeholde den information.

Jeg har i forvejen en HP laserjet, men den kan ifølge dens vejledning kun trykke
på max 177 g/m² papir. Og det er for lidt til det jeg skal lave. Og nærmeste
tykkelse jeg kan få er 160 g/m².

Nogen der har set en printer på en www side hvor specifikationerne nævner
papirtykkelser og tilfældigvis kan printe på 200-220 g/m²?

Lidt for eksperter? Min laserjet kan printe "lige igennem", d.v.s. man åbner en
bagklap og papiret skal ikke op omkring rullerne. Hvad ville der ske hvis jeg
tog et 200 g/m² A4 ark og printede på det - "lige igennem"?

Fra : ai

Dato : 09-03-07 13:43

Canon f.eks. pixma 4300, 5200

Canon Photo Paper Plus Glossy 270 g/m2/
High Gloss PP-101

/ai

Fra : Holst

Dato : 09-03-07 13:50

Jubii wrote:

> [...]
> bagklap og papiret skal ikke op omkring rullerne. Hvad ville der ske hvis jeg
> tog et 200 g/m² A4 ark og printede på det - "lige igennem"?

Du kan jo prøve. Det værste, der kan ske, vil være, at papiret sidder fast.

Jeg har uden problem smidt 190 g/m^2 papir igennem min HP.

Fra : Esben

Dato : 09-03-07 17:48

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter en printer der kan printe på papir/karton på 200-220 g/m².
> Det er bare svært fordi de tekniske specifikationer på f.eks.
> laserprintere man
> evt. kan læse ikke indeholde den information.

Tallene er da oplyst for alle aktuelle HP laserprintere. Mange af dem tager
op til 200-220 g, men max 120g ved dupleks.

> [...]
> jeg
> tog et 200 g/m² A4 ark og printede på det - "lige igennem"?

Jeg ville prøve og se hvad der skete - også fra den almindelige bakke.

--
Esben